-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Skodaen du ikke skal se
Skoda skal lansere ny Fabia i Paris neste måned. Vi har fått de første offisielle bildene av femdørs utgaven, men stasjonsvognen har vært hemmelig. Til nå.
Få har nok valgt Skoda Fabia på grunn av sexy design, men praktiske egenskaper og «mye for pengene» har likevel gjort den lille tsjekkeren til et populært valg for mange.
Dalende stjerne
I toppåret 2011 ble det ifølge OFV registrert 1391 nye Fabia fordelt på 553 kombikupe og 266 stasjonsvogner. Men de senere årene har økt konkurranse medført at interessen har falt. Hittil i år er det kun registrert 237 nye biler.
Nå håper Skoda at en ny modell kan gi nytt liv for Fabia. Stasjonsvognen følger i fotsporene til kombien, moderne design med skarpe skuldre er på plass, selv om Skoda har prøvd å kamuflere dette på testbilen våre fotografer har foreviget her.
Stor blir større
Stasjonsvognen blir større og mer praktisk enn forgjengeren. Riktig nok er den 30 mm lavere for å gi et mer dynamisk uttrykk, men 90 mm ekstra bredde og 250 mm ekstra lengde gir mer rom til både passasjerer og bagasje.
Dagens Fabia stasjonsvogn har et bagasjerom på 505 liter, noe som meget bra i småbilklassen. Den nye får antagelig enda mer kapasitet.
Motorutvalget blir det samme for de to variantene – et utvalg av små 3- og 4-sylindrede bensin- og dieselmotorer klar for skjerpede EU6 utslippskrav.