-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Fabia stasjonsvogn til tusen
Importør Harald A. Møller AS har en ganske så rund målsetting for salget av Skoda Fabia stasjonsvogn. 1000 biler skal finne sine kunder i 2008. I tillegg kommer 600 biler av 5-dørsutgaven.
Fabia stasjonsvogn hadde sin publikumspremiere under bil07 på Lillestrøm, mens startskuddet for lanseringen ute hos forhandlerne fyres av torsdag 24. januar.
Seks motoralternativer og tre utstyrsnivåer står på programmet. Billigste versjon er 1,2-liters bensinmotor med 70 hk, som starter på 167.900 kroner med utstyrsnivå Ambiente. På dette nivået hører blant annet manuelt klimaanlegg, kjørecomputer, høyderegulerbart førersete, fireveis rattregulering og radio/CD-spiller med til standardutstyret.
Billigste dieselversjon er 1,4-liter med 70 hk, men den motoren er ikke kombinert med dieselpartikkelfilter (DPF). De to større dielselmotorene, 80 og 105 hk, er begge utstyrt med DPF, og den største av disse koster fra 206.600 kroner.
En ikke uvesentlig detalj i en stasjonsvogn er bagasjevolumet. Sammenlignet med forgjengeren har bagasjerommet vokst med 54 liter, og med sine 480 liter ligger dermed Fabia stasjonsvogn på samme nivå som for eksempel Ford Focus. Økningen i bagasjevolum skjer til tross for at akselavstanden er beholdt og at utvendig lengde bare er økt med 2 cm.
I mars neste år kommer Fabia Greenline, en parallell til Volkswagens BlueMotion-program. Med 1,4-liters TDI-motor med 80 hk vil den få et CO2-utslipp på beskjedne 109 g/km.