-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Noe du lurer på om Ford Focus?
I morgen drar jeg til Frankrike for en første kjøretur med Fords nye Focus. Jeg tar gjerne med dine spørsmål til Ford-folket.

Focus har i en årrekke vært en global bestselger for Ford, også i Norge. Her ble det ifølge OFV registrert 1240 nye Focus i 2017, nokså jevnt fordelt på 5-dørs og stasjonsvogn.
Focus tok over for Escort da den kom på markedet i 1998, og siden har den vært igjennom to generasjonsskifter (2004 og 2011) og diverse facelifter og oppgraderinger. En av mine største aha-opplevelser under veis var da Ford lanserte sine 1,0-liters turbomotorer i 2012.
Bilen vi nå skal kjøre blir da etter mine beregninger fjerde generasjon.
Vi har allerede vært på såkalt statisk visning av bilen, så mye er kjent. Blant annet at den får en rekke elektroniske hjelpemidler for økt komfort og sikkerhet.
I den samme artikkelen har vi også besvart en rekke spørsmål fra dere.
Vi vet at bilen i første omgang kommer i begge karosseriformer med tre bensinmotorer og to dieselvarianter. Foreløpig ikke noe offisielt om elbil eller hybrid, men vi kan jo spørre om det nok en gang.
Prisene er også kjent – de finner du her:
Ford har gjort det enkelt – prisdifferansen mellom 5-dørs og stasjonsvogn er 10.000 kroner, uansett hvilken motor eller utstyrsnivå du velger.
Men hvis det nå fortsatt er ting du lurer på, og ikke finner svar på i kollega Winding-Sørensens artikler, så er det bare å sende meg spørsmål via denne linken så skal jeg gjøre mitt beste for å finne svar til deg.