-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Nydelige Kia
Det virker som om Kia har bestemt seg for noe veldig gammeldags: bygge vidunderlig, vakre biler. Så utrolig oppmuntrende reaksjonært.
Nå kan det selvfølgelig diskuteres hva som er vakkert. Men jeg har ennå ikke møtt noen som ikke syns Stinger er en nydelig bil.
Man kan selvfølgelig innvende at vakre linjer krever mer plass i forhold til optimal utnyttelse av det innvendige volumet, og liknende gørr-kjedelige argumenter.
Vi kan fort bli enige om at kuben er den mest areal- og volum-effektive formen, men det er vel ikke slik vi vil ha det.
Eller i det minste sier vi tusen takk når det kommer innslag som gryter opp et ellers ganske gørrkjedelig bilde.
Lang innledning til at endelig har Kia avduket sin mini-Stinger.
Proceed er tilbake, riktignok som såkalt Concept, men det behøver ikke plage de av dere som har litt sans for historie.
Det er ti år siden Kia debuterte sin Pro Cee’d som en ren show-bil (forresten designet av svenske Pontus Fontaeus) her i Frankfurt. Det tok nøyaktig fire måneder så var bilen ute hos forhandlerne.
Den nye Proceed virker så klar for gulvet at selv fire måneder virker lenge. Det er selvfølgelig ikke sagt noe offisielt, men det kan umulig være noen tvil om at denne bilen kommer på menyen i 2018.
Siden det ikke er sagt noe om at den skal markedsføres er det selvfølgelig heller ikke sagt noe om hvilke spesifikasjoner den ikke skal markedsføres med.
Men Kia har mer enn nok man kan plukke ned fra hyllene, og det er ingen grunn til at ikke dette konseptet skal være tilpasset det de allerede har – også av alternative drivlinjer.
Ikke mye å melde, med andre ord, bortsett fra at Gregory Guillaume og hans folk har gjort det igjen – skapt noe som kommer til å bli brukt som eksempel på «Vakre biler i historien».