-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Opels hybride SUV er priset
Opel Grandland X Hybrid4 er klar for det norske markedet tidlig neste år. Prisene er klare nå, så det er bare å bestille.
Dette blir en ny spennende utfordrer i SUV-segmentet. Med en samlet effekt på 300 hestekrefter og en elektrisk rekkevidde på inntil 59 kilometer WLTP har den egenskaper mange setter pris på.
I tillegg får bilen en attraktiv pris – kr 489.900 i utstyrsnivå Premium som inneholder det meste du trenger.
BILTEST: Opel Grandland X møter Peugeot 3008, Skoda Karoq og Subaru XV
Grandland X Hybrid4 har sin internasjonale debut på bilutstillingen i Frankfurt og de første bilene er på plass hos norske forhandlere i januar.
Drivlinjen består av en 1,6-liters turbo bensinmotor som alene yter 200 hk. I tillegg har den en elmotor på 80 kW / 109 hk på hver aksel slik at samlet effekt blir hele 300 hestekrefter. Foreløpig oppgitt forbruk er 0,13 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 29 g/km.
Den fremre elmotoren er koblet til en 8-trinns automatgirkasse mens bakre elmotor, inverter og differensial er integrert i den elektrisk drevne bakakselen. Batteripakken med en kapasitet på 13,2 kWt er plassert under baksetet for å oppta minst mulig plass.
Grandland X Hybrid4 har fire kjøremodi – elektrisk, hybrid, AWD og Sport. I hybridmodus vil bilen automatisk velge best egnet kombinasjon av bensin- og elmotorer mens elektrisk modus tilbyr utslippfri kjøring.
I Sport kombinerer bilen alle motorene for maksimale ytelser mens du tvinger den til å trekke på alle hjul under vanskelige forhold ved å velge AWD.
Her kan bestselgerne blant SUV-ene i Norge, Toyota RAV4 og Mitsubishi Outlander, få en ny konkurrent å bryne seg på.