-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mercedes-alternativ for italienerne
Bilen som alle hadde døpt Aurelia lenge før den ble vist skal altså hete Thesis. Og den skal debutere i Geneve.

Se ikke bort fra at det er Lancia som kommer med årets høydepunkt i Geneve. De skal endelig debutere sin store luksus-limousine - Paven har som kjent vært testfører for dem, han har hatt sitt eksemplar, riktignok håndbygget og litt annerledes, i over et år nå og bruker den fremdeles, så han er nok fornøyd.
Dette er en ren luksus-limousine som ikke ber om unnskylding for å være det. Men i motsetning til Mercedeser og BMWer som omgir seg med et skinn av miljø- og sikkerhets-alibier er det design Lancia legger vekt på. Fra den distinkte grillen (la krom komme på moten igjen - og at høyt-trukkede front-elementer begynner å komme, er det ingen til om) til den klart profilerte hekken, nesten fem meter lenger bak, er dette ikke akkurat et nøytralt innslag i gatebildet.
I første omgang er det snakk om forhjulsdrift, selv om det nok kan bli aktuelt med firehjulsdrift i en senere Super-utgave. Men der stopper også det forholdsvis vanlige. Materialvalg, teknologi i for eksempel ventilasjon ("pusNy Lanciatende" paneler i stedet for store ventiler), kommunikasjonsutstyr, slike detaljer skal være i nærheten av eller litt forbi det ypperste.
Noe av det viste jo Mike Robinson og hans unge designere da de presenterte fremtidsvisjonen Dialogos (Se www.lanciadialogos.com/) for litt over to år siden. Mange av detaljene derfra er hentet ned til denne nye produksjonsmodellen.
Det er selvfølgelig Kappa som skal erstattes. Lancia har tatt en dristig vei inn i dette segmentet med den nye modellen, men det virker riktig. Det er jo ingen grunn til å imitere en Mercedes, når Mercedes klarer den jobben så bra selv. Da heller stå på egne ben, og forsvare egne former. Skal vi dømme etter hvordan BMWs designere oppfører seg for tiden er det jo nettopp en slik filosofi de jobber med nå. Men i dette tilfellet har Lancia vært meget tidligere ute.
Ikke alt for tidlig, håper vi.
Bilde: Lancia Thesis forfra
Bilde: Lancia Thesis fra siden
Bilde: Lancia designskisse