-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Administrerende direktør
Motor Forum AS, Bergen
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Mercedes-alternativ for italienerne
Bilen som alle hadde døpt Aurelia lenge før den ble vist skal altså hete Thesis. Og den skal debutere i Geneve.

Se ikke bort fra at det er Lancia som kommer med årets høydepunkt i Geneve. De skal endelig debutere sin store luksus-limousine - Paven har som kjent vært testfører for dem, han har hatt sitt eksemplar, riktignok håndbygget og litt annerledes, i over et år nå og bruker den fremdeles, så han er nok fornøyd.
Dette er en ren luksus-limousine som ikke ber om unnskylding for å være det. Men i motsetning til Mercedeser og BMWer som omgir seg med et skinn av miljø- og sikkerhets-alibier er det design Lancia legger vekt på. Fra den distinkte grillen (la krom komme på moten igjen - og at høyt-trukkede front-elementer begynner å komme, er det ingen til om) til den klart profilerte hekken, nesten fem meter lenger bak, er dette ikke akkurat et nøytralt innslag i gatebildet.
I første omgang er det snakk om forhjulsdrift, selv om det nok kan bli aktuelt med firehjulsdrift i en senere Super-utgave. Men der stopper også det forholdsvis vanlige. Materialvalg, teknologi i for eksempel ventilasjon ("pusNy Lanciatende" paneler i stedet for store ventiler), kommunikasjonsutstyr, slike detaljer skal være i nærheten av eller litt forbi det ypperste.
Noe av det viste jo Mike Robinson og hans unge designere da de presenterte fremtidsvisjonen Dialogos (Se www.lanciadialogos.com/) for litt over to år siden. Mange av detaljene derfra er hentet ned til denne nye produksjonsmodellen.
Det er selvfølgelig Kappa som skal erstattes. Lancia har tatt en dristig vei inn i dette segmentet med den nye modellen, men det virker riktig. Det er jo ingen grunn til å imitere en Mercedes, når Mercedes klarer den jobben så bra selv. Da heller stå på egne ben, og forsvare egne former. Skal vi dømme etter hvordan BMWs designere oppfører seg for tiden er det jo nettopp en slik filosofi de jobber med nå. Men i dette tilfellet har Lancia vært meget tidligere ute.
Ikke alt for tidlig, håper vi.
Bilde: Lancia Thesis forfra
Bilde: Lancia Thesis fra siden
Bilde: Lancia designskisse