-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Nismo perfeksjonerer
Nissan GT-R er mange sportsbilentusiasters våte drøm. Nå har Nismo fintunet de sportslige genene.
En «ny» Nissan GT-R står på Tokyo Motor Show, men her dreier det meste seg om fintuning og kosmetikk.
Da er det mer interessant å se hva Nismo har oppnådd med sin spesialutgave – Nissan GT-R Nismo som vises på samme utstilling.
Nissans racing- og tuningarm har brukt sin erfaring til å lage en enda råere sportsbil. Den har mye til felles med bilene som har konkurrert i det japanske GT-mesterskapet. Uten å gå for ekstremt til verks – for, hevder de, bilen har beholdt sine egenskaper på vei.
De har kjørt rundt Nordsløyfa på 7:08,679 – det holder i følge deres egne utsagn til «volume production car» banerekord. Det kunne være interessant å høre hva de legger i dette begrepet, for Porsche gjorde jo nettopp den samme runden på like under 7 minutter. Men raskt er det utvilsomt.
LES: Vår prøvekjøring av Nissan 370Z Nismo
Med utgangspunktet i 3,8-liters V6-motoren har Nismo greid å hente ut 50 ekstra hester og øke dreiemomentet med 50 Newtonmeter. De oppgir dermed 600 hk og 652 Nm. Blant annet har de brukt turboer av samme type som benyttes i GT3 racing.
LES OGSÅ: Porsche moser egne mål
Også hjulopphenget er beslektet med baneracerne – demperne er utviklet av Bilstein og kan stilles i tre nivåer, Comfort, Normal og R for racing. Dekkene er utviklet eksklusivt av Dunlop, 225/40 ZRF20 foran og 285/35 ZRF20 bak.
LES OM: Vår vinternatt med Godzilla
Etter omfattende testing i vindtunnel har Nismo utviklet en aerodynamikk-pakke. Frontfanger, deksel under motoren og hekkspoileren senker bilens tyngdepunkt og gir 100 kg ekstra marktrykk (ved 300 km/t) sammenlignet med en vanlig GT-R.
Nissan GT-R Nismo kan leveres eksklusivt i en mørk grå mattlakk, men du får den også i fire andre farger, hvit, sort, sølvgrå og rød.
Bilen kommer på markedet i Japan i februar 2014, mens Europa og USA må vente litt lenger inn i det kommende året.
SE GT-R Nismo under testing på Nordsløyfa: