-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
Sporty hos Skoda
Skoda har stolte bilsporttradisjoner. Det demonstrerer de gjennom to spesialversjoner på Genève-utstillingen.
Den nye Superb er selvsagt bilen som får mest oppmerksomhet på Skoda-standen, men de har flere godbiter på plass. Tema for disse er motorsport.
Octavia RS 230 er en ny spesialutgave av deres mest sportslige modell. Som navnet indikerer har den 230 hestekrefter, ti mer enn en vanlig RS, og like mye som i den Golf GTI-utgaven som markedsføres i Norge.
Stolte tradisjoner
Kombinert med sekstrinns manuell girkasse gjør Octavia RS 230 null til hundre på 6,7 sekunder. Toppfarten er 250 km/t. Bilen kan også leveres med sekstrinns DSG girkasse.
Skoda brukte RS-betegnelsen allerede i 1974, og 180 RS og 200 RS regnes som deres første RS-modeller. En annen klassiker er 130 RS som gjorde stor suksess innen bilsport på 1970- og 80-tallet, ikke minst i hendene på den norske rallylegenden John Haugland.
Logoen Skoda bruker på RS-modellene inneholder også en V – det skyldes at Ford har enerett på RS-betegnelsen. Octavia RS 230 kommer på markedet i juni.
Monte Carlo
Det som kjennetegner Monte Carlo-modellene er ikke ekstra ytelser, men en utstyrspakke som kan kombineres med alle motoriseringer.
Her finner du sorte 16- eller 17-tommers felger, muligheten for sportsunderstell, sorte designelementer, samt SunSet sotede ruter og panoramatak. Andre detaljer er tre-eket sportsratt i skinn, sort interiør og sportsseter.
Forrige generasjon Fabia har vært tilgjengelig i Monte Carlo-utgave siden 2011, og det ruller mange av dem på norske veier. Den nye blir nok minst like populær.
Trenger du litt mer plass, men liker Monte Carlo-stilen, skal du vite at også Rapid kommer i en slik utførelse.