-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Spennende konsept fra Seat
Kvelden før Genève-utstillingen åpner for pressen skal Seat gi oss en forsmak på sine fremtidsplaner.
Igjen får Seat være tidlig ute i VW Gruppen med å ta i bruk en ny plattform. Denne gangen dreier det seg om den nye MEB-arkitekturen som etter hvert skal danne grunnlag for en rekke elbiler fra de fire volummerkene i konsernet.
Seat kaller sitt konsept el-BORN, og den henter navnet sitt fra nabolaget til Barcelona.
Bilen er designet i Barcelona, men den skal bygges ved VW-gruppens moderne anlegg i Zwickau i det tidligere DDR som blir base for produksjon av gruppens elbiler.
Ifølge en pressemelding fra Seat blir de gruppens andre merke til å lansere en helelektrisk bil basert på den nye MEB-plattformen, men de ligger neppe langt bak Volkswagen, for bilen skal på markedet i 2020.
En morderne batteripakke på 62 kWt med høy energitetthet skal gi el-BORN en rekkevidde på 420 kilometer etter WLTP målemetoden. Motoren har en effekt på 150 kW (204 hk)
Den skal ta deg til 100 km/t i løpet av 7,5 sekunder, men vel så viktig er det at den er klar for 100 kW hurtiglading slik at du kan «fylle» batteriene til 80 prosent i løpet av 47 minutter.
Siden konseptet er designet for eldrift fra starten av, utnytter den mulighetene en elektrisk drivlinje gir med hensyn til design og plassutnyttelse – noe som blant annet inkluderer lang akselavstand – et godt grunnlag for en rommelig kabin.
Aerodynamikk er også et sentralt element. Siden elmotoren trenger mindre kjøling enn en forbrenningsmotor har Seat eliminert den tradisjonelle grillen, en detalj vi kjenner igjen fra for eksempel Teslas modeller. A-stolpene er trukket langt frem for å gi mest mulig rom innendørs.
– Vårt designteam har tatt utfordringen med å lage vår første elbil attraktiv, meget seriøst. Det må være spennende og morsomt å kjøre en elbil slik at våre kunder forelsker seg i fremtids-teknologien, sier Alejandro Mesonero-Romanos, design-direktør hos Seat.
– Legg også merke til de spesielle 20-tommers felgene el-BORN er utstyrt med. Turbindesignen skaper en positiv luftstrøm som ikke bare forbedrer aerodynamikken, men som også kjøler bremsene. De skaper den perfekte balanse mellom aerodynamikk, varmeutslipp og letthet, fortsetter han.
Bilen er utstyrt med digital cockpit der tradisjonelle instrumenter er erstattet av en dynamisk skjerm, og øverst på dashbordet sitter en 10-tommers infotainment-skjerm.
el-BORN er selvkjørende på nivå to hvilket innebærer automatisk styring, akselerasjon og retardasjon. I tillegg har den intelligent parkeringsassistanse.
I løpet av neste år får vi se hvor nær opptil konseptet Seat legger produksjonsutgaven av sin nye elbil.