-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Seats minste, endelig presentert
Bravo – Seat er den første produsenten som hadde mot nok til å imitere Renaults Twizy-oppskrift.
Det er helt utrolig. Nå er det ti år siden Renault viste sin revolusjonerende Twizy som konsept. Det tok litt tid før den kom i produksjon, og den er selvfølgelig ikke blitt noen suksess.
Til det er den altfor smart.
I dag har Renault flyttet produksjonen fra sportsbilsmia i Frankrike til Samsung i Korea, men den lever da fremdeles – og er en milepæl for alle early adopters som ikke bare har smart bymobilitet i kjeften.
De av dere som har fulgt meg på mine siste besøk hos Seat har – håper jeg – forstått at de hadde noe lignende på gang.
Jeg har vel sagt det så sterkt som det overhodet var mulig – uten å avsløre noe jeg var bedt om ikke å fortelle om.
Seat kommer med sin Twizy, lansert, sammen med brettbare smart-telefoner, på Mobil- og Mobilitetsarrangementet i Barcelona i dag.
Minimò heter den – det er slett ikke sagt noe om produksjon, men det skulle da bare mangle – og de som ikke er i Barcelona nå skal få møte den for første gang i Genève til uka.
Foreløpig vet jeg ikke særlig mer enn dere om den. Den måler 2,5 x 1,24 meter (der Twizy måler 232 og 119 cm), og den har 17-tommere der Twizy har 13.
Det høres smart ut i et typisk gatehullkjøremiljø.
Spanjolen har også tandemseter og dører som har litt Lamborghini-dramaturgi over seg. Pussig nok er døren smalere på «førersiden» som de kaller venstre, og bredere på passasjersiden – den ved fortauskanten.
Det er kanskje å ta det litt for alvorlig – på min Twizy er det ofte slik at man går inn på den ene siden og ut på den andre – da har man virkelig følelsen av å ha vært på en reise.
Men det er et par andre detaljer jeg ser på med litt mindre glede. For det første tette dører – vinduer helt opp. Hva er poenget? Da må man ha varmeapparat og ventilasjon og alt det som koster vekt og eter energi.
Det har aldri vært noe problem med vindusløs Twizy i minus tjue. Et litt tjukkere skjerf. Ikke noe som iser, ikke noe som dugger.
Men det har jeg allerede diskutert i Martorell – de hørte åpenbart ikke på meg (eller var kommet for langt med Minimò til å kunne endre den).
Jeg skjønner ikke helt poenget med bakrute heller – men det gjør kanskje at den ser bedre ut.
Høres dette konservativt ut? Det er gøy, beskylde en ihuga Twizy-fører for å være konservativ!
Men med alt dette lurer jeg veldig på hva vekten er. Den er nemlig også utstyrt med 100 kilometer rekkevidde, heter det i de første informasjonene. Det betyr nok større batterikapasitet enn i Twizyen, og derfor sikkert også kraftigere motor og dermed er man inne i en ond sirkel.
Batteriene er forresten montert i en kassett slik at de kan skiftes med full-ladede på sekunder. Da går man glipp av mange lange luncher hvis man skulle kjøre den første hjem til Norge fra Barcelona.
Jeg blir enda mer skeptisk når jeg får høre at Minimò klargjøres for nivå 4 autonomi og at den er stappfull av digitale nøkler og Android Auto autonomi.