-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ulv i fåreklær
Volkswagen har dratt lakenet av sine nye Golf R som ifølge produsenten er den kraftigste og kjappeste serieproduserte Golf noensinne.
Med 320 hestekrefter og maks dreiemoment på 420 Newtonmeter gjør nye Golf R null til hundre på 4,7 sekunder. Potensiell toppfart er de sedvanlige 250 km/t, men med Performance Pack får du speedometernåla helt opp i 270 km/t.
Firehjulsdrift og 7-trinns DSG-kasse er standard i denne toppmodellen som skal være hele 19 sekunder kjappere rundt Nordsløyfa enn forgjengeren.
Et nyutviklet firehjulsdriftsystem sørger ikke bare for å fordele kreftene automatisk mellom for- og bakaksel, men også individuelt mellom bakhjulene. Dette skal gi bilen vesentlig mer dynamiske egenskaper i raske kurver.
Femte generasjon Golf R har en rekke detaljer som skiller den fra sine mer moderate søsken, uten at det blir ekstremt. Dette kommer tydelig til uttrykk i fronten som har en splitter derivert fra motorsport og store luftinntak med detaljer i sort høyglans.
Fra siden skiller bilen seg ut med 19-tommers spesialfelger, sideskjørt, matt forkrommede speilhus som speiler R-logoen på bakken når dørene åpnes, samt at bakkeklaringen er redusert med et par centimeter.
Les vår test av forrige generasjon Golf R mot Subaru WRX STi
Gjennom felgene ser man inn på blå bremsecalipere på forhjulene. En annen detalj er bakre støtfanger som har en integrert diffuser i sort høyglans omkranset av to doble eksosrør. Øverst på bakluka sitter en spoiler som sørger for ekstra marktrykk i høye hastigheter.
Golf R kan leveres i tre lakkfarger – i tillegg til den blå signaturfargen kalt Lapiz Blue Metallic kan du velge mellom Pure White og Deep Black Pearl Effect.
Siden Golf 8 er utstyrt med digital cockpit og store skjermer som standard er infotainment-systemet i Golf R tilpasset bilens sportslige egenskaper med unik grafikk.
Sportssetene med maksimal sidestøtte er kledd med nappaskinn og har dekorelementer i karbonfiber og blå sømmer. Sportsrattet er kledd med perforert skinn der man normalt fester grepet og dekorert med blå sømmer.
Andre spesialiteter i Golf R er karbon-look på dashbordet og i dørene, pedaler i børstet stål samt ambient belysning som kan vises i 30 ulike farger.
For å matche de optimerte ytelsene er nye Golf R utstyrt med 14,1-tommers bremseskiver med en tykkelse på 1,3 tommer. På forhjulene sitter doble calipere utført i aluminium.
Som sine forgjengere er nye Golf R diskret i sin fremtoning og har ytelser som er en sportsbil verdig. Et interessant valg for dem som trenger en kompakt familiebil, men ønsker ytelser i toppklassen.