-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
En hvit pil
Lexus sin hybriddrevne GS-modell er ikke den optimale løsningen, men spennende er den utvilsomt.


Lexus GS450h
Først publisert i Bil 2/3-2007.
En hvit Lexus sedan skiller seg ut i trafikken, men det som virkelig uthever GS450h er drivlinjen. En V6er koblet sammen med el-motor og batteripakke gjør at det føles som det sitter en V8-motor med nærmere 400 hk under panseret. Men forbruket holdes samtidig lavt, det antydes imponerende 0,79 l/mil ved blandet kjøring, og et CO2-utslipp på 186 g/km.
Som i Toyota Prius benytter GS-hybriden en CVT-type automatkasse, som funker greit. Både fra stillestående og i landeveisfart er akselerasjonen virkelig heftig, godt hjulpet av den responsive el-motoren.
Komforten er som man kan forvente meget god, og en knapp lar deg velge mellom Sport eller Komfort-innstilling på demperne. Kjøreegenskapene er gode og betryggende, men ikke utpreget sportslig.
Interiøret er forseggjort og funksjonabelt, men den kjedelige grå-fargen på skinnsetene bryter med elegansen ellers. Og har du krysset av for soltak-opsjonen på utstyrslista bør du ikke være av den langstrakte sorten – med mine 184 cm er det nesten så hodet tar oppi taket. Faktisk kjennes førerplassen litt trang ellers også, og takhøyden i baksetet er ikke imponerende.
En attraksjon ved GS-hybriden er at den kan kjøre utelukkende med el-motor når batteriene er nok oppladet og farten er under 50 km/t. Da snakker vi stillegående da! Og det er ganske fascinerende å følge med på den store kjørecomputerskjermen, som viser lading av batterier, om bilen drives av el-motor eller forbrenningsmotor i øyeblikket, og forbruket underveis.
En viktig detalj som virkelig trekker ned et ellers godt inntrykk er bagasjerommet, som på grunn av en plasskrevende batteripakke har krympet til usle 280 liters volum. Det er omtrent som i en Toyota Yaris, og langt fra tilstrekkelig for en så stor sedan.
Kort om bilen: