-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Honda HR-V blir litt større og bare hybrid
Den nye kompakt-SUV-en er litt større og mindre tørst, men Hondas elektrifiseringsvei går via hybrid for tredje generasjon av HR-V. Bilen kommer til Norge rett etter jul.
– Kommer i januar/februar, er svaret Tor Medlien i Honda gir på spørsmålet om når ny HR-V er i landet.
Honda skynder seg sakte i elektrifiseringsspørsmålet. Etter å ha lansert den svært moderne og fremtidsrettede el-småbilen E, går Honda veien via hybrid som ikke kan lades når HR-V nå fornyes.
Men for Honda er det verden som gjelder, og ikke først og fremst Norge, så derfor lar de lademulighetene ligge til store markeder i Europa – og ikke minst USA – er modne for det.
HR-V er altså en av Hondas verdensbiler bygd på Global Small Platform som den deler med den litt mindre Jazz. Det betyr samme smarte bakseteløsning hvor den todelte sitteputen kan løftes opp mot bakseteryggen for å frigjøre lastehøyde fra gulvet til taket.
Med relanseringen av HR-V i Japan sent i 2013 og fra ettersommeren 2015 i Norge etter at bilen hadde vært borte siden 2006, var det med bensinmotor, dieselmotor for Europa og Norge og som hybrid. CVT-overføring av kraften var alternativet til den manuelle girkassen og hybriden var ikke tilgjengelig i Norge.
Dieselmotoren forsvant ut allerede i 2018 og turbomotoren på 182 hk er heller ikke med videre. Det norske modellprogrammet består heretter bare av Hondas kjente 1,5 liter, nå med 107 hk ytelse, men som med elektrisk drahjelp ender på 131 hk og 253 Nm. Bilen trekker fortsatt bare på forhjulene og kun automatgir (CVT).
Samtidig senkes utslippet fra 156 til 122 gram CO2/km.
Tre utstyrsvarianter blir tilgjengelig, og dette er prisene når bilen nå kan bestilles:
* Elegance kr. 386.900
* Advance kr. 412.900
* Advance Style kr. 438.900
Prisene tar utgangspunkt i dagens engangsavgift på snaut 60.000 kroner. I det framlagte forslaget til statsbudsjett øker avgiften på bilen med rett over 10.000 kroner.
I følge OFV er det så langt i år kun registrert 12 Honda HR-V mot 33 på samme tid i fjor.