Oppgraderer HR-V

Honda er ute med en "ny" utgave av SUV-en HR-V.

Publisert

Det dreier seg i praksis om en facelift som ifølge Honda gir modellen et sportsligere uttrykk, men man skal være kjenner for å se hva som er nytt på bilen.

Samtidig er interiøret oppgradert med nytt design og nye materialer.

Kjøreegenskapene skal ha blitt mer dynamiske. Europeiske kunder skal få glede av Hondas Synaptic Damping Control (SDC), som første gang ble introdusert i 2015-utgaven av HR-V. Nå er dette systemet standard på alle modeller.

De praktiske egenskapene er beholdt, noe som blant annet innebærer at HR-V fortsatt har Hondas «magiske bakseter», som gjør det mulig å frakte malerier, barnesykler osv bak forsetene.

Motorvalget utvides. Produksjonen av en 1,5 liters i-VTEC bensinmotor på 130 hk ble startet mot slutten av 2018, men fra våren 2019 kommer det også en kraftigere 1,5 liters VTEC TURBO bensinmotor på 182 hk.

I enkelte markeder vil også 1,6 liters i-DTEC dieselmotor på 120 hk tilbys.

Alle motorene er utstyrt med en seks trinns manuell girkasse, mens bensinutgavene også kan leveres med en CVT automatkasse.

Et par nye farger er tilgjengelig på nykommeren.

Powered by Labrador CMS