Ny "terrengvogn" fra Mercedes

Mercedes-Benz lanserer nå løsningen for dem som ønsker bedre fremkommelighet enn de får i en tradisjonell stasjonsvogn, men som ikke ønsker SUV.

Publisert

Audi og Volvo har hatt denne løsningen lenge i sine Allroad og Cross Country varianter, men først i 2017 lanserte Mercedes sin E-Klasse All Terrain. Nå følger de opp med lillebror C-Klasse All Terrain.

Bilen er basert på C-Klasse stasjonsvogn. Den har firehjulsdrift som standard og har fått bakkeklaringen økt med cirka 40 mm. I tillegg har bilen to off-road kjøremodi, «skliplater» foran og bak og ekstra beskyttelse rundt hjulbuene.

Ellers har bilen de samme egenskapene som den nye generasjonen av C-Klasse.

Foreløpig er det sparsomt med tekniske detaljer, men C-Klasse All Terrain lanseres med to alternative firesylindrede motorer – en for bensin og en for diesel, begge med mild hybridteknologi. Trolig betyr det C 300 og C 300 d.

Sammenlignet med C-Klasse stasjonsvogn er lengden økt med fire millimeter mens beskyttelsen rundt skjermene øker bredden med 21 mm.

Standard hjulutrustning er 17-tommere med dekk i dimensjon 225/55 R17, men Mercedes tilbyr også felger på 18 og 19 tommer.

Innvendig plass og bagasjerom er som på stasjonsvognen, hvilket innebærer et bagasjerom på 490 liter som øker til 1510 liter når baksetene med 40:20:40-splitt legges ned.

All Terrain-modellene er basert på utstyrsnivå Avantgarde med vindusrammer og takrails i børstet aluminium.

I tillegg til de vanlige kjøremodi, Eco, Comfort, Sport og Individual har All Terrain to modi for røffere underlag.

Offroad er løsningen når du befinner seg på grus- og snø-belagte veier mens Offroad+ med DSR (Downhill Speed Regulation) anbefales for røffere og brattere terreng.

Som vi fortalte da vi nylig viste spionbilder av denne bilen skal den debutere på bilutstillingen i München i september.

Powered by Labrador CMS