-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Nytt tilskudd til C-Klassen
Så langt har Mercedes kun tilbudt E-Klasse i All Terrain-versjon, men snart kommer et nytt alternativ for dem som klarer seg med litt mindre plass.
Dette er en nisje med smarte biler som etter min mening burde være et interessant alternativ for mange SUV-kjøpere.
Subaru var tidlig ute med sin Outback, Volvo med Cross Country og Audi med Allroad. Siden har flere andre produsenter fulgt i fotsporene og laget høye stasjonsvogner med off-road-detaljer.
Biltest: Villmarken kaller
Mercedes var relativt sent ute i denne nisjen, men på Paris-utstillingen i 2016 presenterte de sin E-Klasse All Terrain.
Nå tar de konseptet også til den mindre C-Klassen, og nye C-Klasse All Terrain skal debutere på høstens bilutstilling i München sammen med en rekke andre nykommere.
C-Klasse All Terrain blir en direkte utfordrer til Audi A4 Allroad og Volvo V60 Cross Country som begge er populære blant norske hyttefolk.
Som sine konkurrenter fra Audi og Volvo har C-Klasse All Terrain ekstra bakkeklaring, beskyttelse rundt hjulbuene og «skliplater» i front og hekk samt økt angrepsvinkel. Trolig får den også luftfjæring, ekstra beskyttelse på undersiden og egen off-road kjøremodus.
Det er foreløpig uklart hvilke drivlinjer nye C-Klasse All Terrain skal tilbys med, men regn med milde hybrider over hele fjæla.
For å bli interessant for Norge bør den tilbys som ladbar hybrid med bra rekkevidde. Et slikt alternativ er allerede presentert i forbindelse med nye C-Klasse, så forholdene bør ligge godt til rette.
En ny C-Klasse cabriolet er også under utvikling, men som vi har fortalt tidligere kan denne få en ny betegnelse siden den skal erstatte både C-Klasse og E-Klasse Cabriolet av forrige generasjon.