-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Infiniti for Kina
Infiniti vil ha en bit av den store kinesiske premium-kaka. Da må de selvsagt tilpasse seg kravene fra kresne kunder.
Man lykkes ikke i dette markedet uten å ha modeller med lang akselavstand. Det har europeiske premium-produsenter erfart for lenge siden, og tatt følgene av.
Nå fester Nissans premium-merke, Infiniti, grepet i Kina ved å lansere en ny modell, Q50L, en spesialutgave av den sportslige sedanen Q50. En akselavstand som er strukket med 48mm gir mer plass og komfort i baksetet, et viktig argument for kinesere.
Infiniti har etablert sitt nye hovedkontor i Hong Kong, og har store planer for det kinesiske markedet i årene fremover. Q50L følger i fotsporene til Q70L, den luksuriøse Infiniti-modellen som ble skreddersydd for Kina i 2012.
Pioner
Q50L er den første modellen fra Infiniti som produseres i Kina, og den skal kun leveres i dette verdens største bilmarked.
Xiangyang-fabrikken i Hubei provinsen blir Infinitis fjerde produksjonsanlegg. Det neste blir trolig i Storbritannia med en ny modell skreddersydd for Europa.
Infiniti Q50L har en lengde på 4852 mm over en akselavstand på 2898 mm. Vi tror på dem når de skryter av å ha størst benplass i dette nisjesegmentet. Under panseret sitter en 2,0-liters turbomotor som varter opp med 211 hestekrefter og et dreiemoment på 350 Newtonmeter.
Luksus
Bilen holder et meget høyt luksus- og sikkerhetsnivå, og blant de teknologiske nyvinningene er Direct Adaptive Steering (DAS), et steer-bywire system.
Det er i første omgang kun denne spesialmodellen som skal produseres i Kina, andre modeller, deriblant den vanlige Q50, vil fortsatt komme utenfra.
PS!
Det mørke bildet er publisert i en egen pressemelding med tittel: «Inspiration à la Infiniti»
Den korte teksten som følger bildet sier: «Snart vil Infiniti dele en visjon – sin sjel – på et nivå vi ikke tidligere har sett fra selskapet»
Siden tittelen er fransk kan vi spekulere i at vi får vite mer på bilutstillingen i Paris i oktober. Hva det dreier seg om, den europeiske modellen vi er lovet neste år eller en ny Q70 luksus-limo, får vi ikke vite i denne omgangen.