-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Kia GT tar form
Kia GT blir den lekreste Kia-modellen noensinne. Det viser våre spionbilder.
Sjekk den ‘a! En Kia å sikle etter! Kia GT-konseptet ble først vist i Frankfurt i 2011. Den gang var det nok like mye et prosjekt for at designsjef Peter Schreyer skulle få utfolde seg litt, og vise en designkurs fremover for Kia, som et faktisk produksjonsbetinget konsept.
Men i mellomtiden har Kia fått selvtillit og «mojo» – og nå er GT-konseptet på vei på ordentlig.
Enkelte vil ha det til at bilen får navnet Kia Stinger (et navn de har brukt på et annet kult konsept) – men de fleste er enig om at bilen uansett bli bakhjulsdrevet.
Det betyr nok at Kia GT deler plattform med de kommende Genesis-modellene til Hyundai.
Det inntrykket forsterkes av motoriseringen Kia ser ut til å utstyre GT med. En 3,3-liters twin-turbo V6, som også er å finne hos Genesis.
På spionbildene ser vi at Kia har turt å leke seg med detaljer. Sjekk for eksempel blinklysene foran, eller de elegante baklysene. Her er ikke mye overlatt til tilfeldighetene.
Hyundai og Kia har kommet seg veldig de siste årene hva gjelder interiørkvalitet og ekstrautstyr. I det siste virker det riktignok som om de har hvilt litt på laurbærene, men GT henter nok frem det råeste koreanerne har å by på.
Det sies at Kia ønsker å ta opp kampen med Audi A7, Mercedes CLS og BMW 6-serie Gran Coupé med sin nye GT. Det blir tøft. Ikke minst i Norge, hvor i hvert fall Mercedesen og Audien kan utstyres med relativt fornuftig motorisering.
En twin-turbo-bensin-V6 får staten til å gni seg i hendene av alle avgiftskronene.
Forhåpentligvis får vi se den endelige produksjonsmodellen av Kia GT på høstens Paris-utstilling.