-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mille Chopard Miglia
Chopard er en så integrert del av Mille Miglia, at klokkemerket nesten burde høre sammen med navnet på løpet.
Det første Mille Miglia-uret derfra dukket opp i 1988 – jeg vet om i hvert fall en nordmann som har det (ikke fordi han kjørte, men han hadde andre oppgaver på Brescia-kanten det året). Siden den gang har det vel ikke vært et eneste år uten at et begrenset opplag spesielle MM-klokker kom derfra.
Hvert lag ble tildelt ett eksemplar, om det var føreren, kartleseren, bileieren, sjefmekanikeren eller elskerinnen som endte opp med vidunderet, var det mange som måtte slåss om.
Selvfølgelig har Chopard vett til å lage Mille Miglia klokker for fans’en også, men de er ikke nummererte. Så hvem som helst kan bevege seg omkring med en liten eim av historiske supersportsbiler rundt seg.
Nå vil det være helt galt hvis noen oppfatter Chopard som en opportunistisk markedsfører som har funnet en god merkevare å hekte seg opp mot.
Karl-Friederich Scheufele, en av de to Chopard-eierne, er selv en ivrig gammelbil-bilist. Hans 3-liters Bentley er perfekt, og han har også en hysterisk Porsche Spyder blant andre sportsbiler som alle tyder på at mannen har god smak.
Scheufles far, Karl, kjøpte bedriften fra Paul André Chopard i begynnelsen av 60-årene. Da het firmaet Le Petit-Fils de L.U. Chopard et Cie, Fabrique des Montres L.U.C.
For godt og vel ti år siden opprettet Scheufle-familien et nytt lite verksted som de kalte Manufaktur Chopard, der de lager L.U.C. klokker. Hyggelig å holde på sentimentale tradisjoner.
Egentlig jobber Chopard nå i to retninger, og vi kan være glade for at den ene er den forholdsvis rendyrkede, sportslige, representert ved Mille Miglia-type ur.
For det så stygt ut da de lanserte Happy Diamonds serien i midten av 70-årene. Små diamanter fløt fritt mellom to gjennomsiktige safir-krystaller over selve urskiven. Var dette starten på Bling?
Golden Diamonds serien finnes fremdeles, man har sett at Chopard linker seg opp mot filmfestivalen i Cannes (den berømte Gull-palmen ble re-designet av Chopards folk i 1998), de har tett kontakt med William Goldberg i New York, en av verdens store leverandører av edelstener, og de jobber sammen med den italienske motemekkeren Valentino.
Men, takk og pris, Mille Miglia-klokkene fortsetter å komme, rendyrket sportslige.