-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Mille Chopard Miglia
Chopard er en så integrert del av Mille Miglia, at klokkemerket nesten burde høre sammen med navnet på løpet.

Det første Mille Miglia-uret derfra dukket opp i 1988 – jeg vet om i hvert fall en nordmann som har det (ikke fordi han kjørte, men han hadde andre oppgaver på Brescia-kanten det året). Siden den gang har det vel ikke vært et eneste år uten at et begrenset opplag spesielle MM-klokker kom derfra.
Hvert lag ble tildelt ett eksemplar, om det var føreren, kartleseren, bileieren, sjefmekanikeren eller elskerinnen som endte opp med vidunderet, var det mange som måtte slåss om.
Selvfølgelig har Chopard vett til å lage Mille Miglia klokker for fans’en også, men de er ikke nummererte. Så hvem som helst kan bevege seg omkring med en liten eim av historiske supersportsbiler rundt seg.
Nå vil det være helt galt hvis noen oppfatter Chopard som en opportunistisk markedsfører som har funnet en god merkevare å hekte seg opp mot.
Karl-Friederich Scheufele, en av de to Chopard-eierne, er selv en ivrig gammelbil-bilist. Hans 3-liters Bentley er perfekt, og han har også en hysterisk Porsche Spyder blant andre sportsbiler som alle tyder på at mannen har god smak.
Scheufles far, Karl, kjøpte bedriften fra Paul André Chopard i begynnelsen av 60-årene. Da het firmaet Le Petit-Fils de L.U. Chopard et Cie, Fabrique des Montres L.U.C.
For godt og vel ti år siden opprettet Scheufle-familien et nytt lite verksted som de kalte Manufaktur Chopard, der de lager L.U.C. klokker. Hyggelig å holde på sentimentale tradisjoner.
Egentlig jobber Chopard nå i to retninger, og vi kan være glade for at den ene er den forholdsvis rendyrkede, sportslige, representert ved Mille Miglia-type ur.
For det så stygt ut da de lanserte Happy Diamonds serien i midten av 70-årene. Små diamanter fløt fritt mellom to gjennomsiktige safir-krystaller over selve urskiven. Var dette starten på Bling?
Golden Diamonds serien finnes fremdeles, man har sett at Chopard linker seg opp mot filmfestivalen i Cannes (den berømte Gull-palmen ble re-designet av Chopards folk i 1998), de har tett kontakt med William Goldberg i New York, en av verdens store leverandører av edelstener, og de jobber sammen med den italienske motemekkeren Valentino.
Men, takk og pris, Mille Miglia-klokkene fortsetter å komme, rendyrket sportslige.