-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Toyota Landcruiser 90 VX Arctic Truck
Med 33 dekk på en Landcruiser blir man konge på haugen, men det koster.

Først publisert i BIL 7 - 2001.
Det er det islandske firmaet Arctic Trucks Norge AS som bygger om Landcruiser og Hilux. Ombyggingen er godkjent av Toyota, og man har full garanti etter inngrepet. Man kan velge mellom sett med 33 eller 35 dekk. Testbilen hadde 33, hvilket skulle være nok til å få alle frem til hytta uansett hvor dårlig veien måtte være.
Ombygging av en Landcruiser 90 VX koster 75.800 kroner. Det inkluderer dekk, aluminiumsfelger, skvettlapper, skjermutbyggersett, lakkering, hevesett, støtdempere, speedometerkonverter, karosseriarbeid, endring av bremser, forstillingskontroll, momentnøkkel, ekstra felgnøkkel, felgmuttere og registrering. I tillegg kan man få en mengde gromt ekstrautstyr som gjør at man garantert får den tøffeste bilen i gata.
Landcruiser Arctic Truck er morsom å kjøre, og man kommer seg frem over alt. Det er få eller ingen privatpersoner som egentlig trenger en slik ekstrem bil, men det ser unektelig tøft ut. Kjøreegenskapene er som man kan forvente med en slik dekkdimensjon, men når man først blir vant til den noe gyngende følelsen, er bilen slett ikke så verst å kjøre selv på motorvei. Det blir selvfølgelig ikke mindre morsomt av at de eneste bilene som ser ned på deg er yrkestrafikk. Helt konge, for de som liker å stikke seg frem.
TOYOTA LANDCRUISER 90 VX ArcticTruck:
Motor: 4-sylindret dieselmotor, en overliggende kamaksel, to ventiler per sylinder. Sylindervolum: 2982 ccm. Effekt: 120 kW (163 hk) v/3400 o/min. Dreiemoment: 343 Nm v/1600-3200 o/min.
Transmisjon: Firehjulsdrift. Firetrinns automatisk gearkasse med reduksjonsgear.
Bremser: Skiver foran og skiver bak. ABS og BA.
Dekk: 265/ 70R16.
Mål: Lengde: 477,0 cm. Bredde: 182,0 cm. Høyde: 195,5 cm. Akselavstand: 269,4 cm. Sporvidde f/b: 160,9/161,4 cm. Bakkeklaring: 26 cm.
Veltegrader: 52,5°
Egenvekt m/fører: 1950 kg. Tillatt totalvekt: 2750 kg. Maks vogntogvekt: 5550 kg. Maks tilhengervekt: 1445 kg. Maks taklast: 200 kg.
Tankvolum: 90 liter.
Aks. 0 – 100: Data finnes ikke.
Forbruk: Data finnes ikke.
Pris: kr. 475.100,-