-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Toyota Landcruiser 90 VX Arctic Truck
Med 33 dekk på en Landcruiser blir man konge på haugen, men det koster.
Først publisert i BIL 7 - 2001.
Det er det islandske firmaet Arctic Trucks Norge AS som bygger om Landcruiser og Hilux. Ombyggingen er godkjent av Toyota, og man har full garanti etter inngrepet. Man kan velge mellom sett med 33 eller 35 dekk. Testbilen hadde 33, hvilket skulle være nok til å få alle frem til hytta uansett hvor dårlig veien måtte være.
Ombygging av en Landcruiser 90 VX koster 75.800 kroner. Det inkluderer dekk, aluminiumsfelger, skvettlapper, skjermutbyggersett, lakkering, hevesett, støtdempere, speedometerkonverter, karosseriarbeid, endring av bremser, forstillingskontroll, momentnøkkel, ekstra felgnøkkel, felgmuttere og registrering. I tillegg kan man få en mengde gromt ekstrautstyr som gjør at man garantert får den tøffeste bilen i gata.
Landcruiser Arctic Truck er morsom å kjøre, og man kommer seg frem over alt. Det er få eller ingen privatpersoner som egentlig trenger en slik ekstrem bil, men det ser unektelig tøft ut. Kjøreegenskapene er som man kan forvente med en slik dekkdimensjon, men når man først blir vant til den noe gyngende følelsen, er bilen slett ikke så verst å kjøre selv på motorvei. Det blir selvfølgelig ikke mindre morsomt av at de eneste bilene som ser ned på deg er yrkestrafikk. Helt konge, for de som liker å stikke seg frem.
TOYOTA LANDCRUISER 90 VX ArcticTruck:
Motor: 4-sylindret dieselmotor, en overliggende kamaksel, to ventiler per sylinder. Sylindervolum: 2982 ccm. Effekt: 120 kW (163 hk) v/3400 o/min. Dreiemoment: 343 Nm v/1600-3200 o/min.
Transmisjon: Firehjulsdrift. Firetrinns automatisk gearkasse med reduksjonsgear.
Bremser: Skiver foran og skiver bak. ABS og BA.
Dekk: 265/ 70R16.
Mål: Lengde: 477,0 cm. Bredde: 182,0 cm. Høyde: 195,5 cm. Akselavstand: 269,4 cm. Sporvidde f/b: 160,9/161,4 cm. Bakkeklaring: 26 cm.
Veltegrader: 52,5°
Egenvekt m/fører: 1950 kg. Tillatt totalvekt: 2750 kg. Maks vogntogvekt: 5550 kg. Maks tilhengervekt: 1445 kg. Maks taklast: 200 kg.
Tankvolum: 90 liter.
Aks. 0 – 100: Data finnes ikke.
Forbruk: Data finnes ikke.
Pris: kr. 475.100,-