-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Toyota Landcruiser 90 VX Arctic Truck
Med 33 dekk på en Landcruiser blir man konge på haugen, men det koster.
Først publisert i BIL 7 - 2001.
Det er det islandske firmaet Arctic Trucks Norge AS som bygger om Landcruiser og Hilux. Ombyggingen er godkjent av Toyota, og man har full garanti etter inngrepet. Man kan velge mellom sett med 33 eller 35 dekk. Testbilen hadde 33, hvilket skulle være nok til å få alle frem til hytta uansett hvor dårlig veien måtte være.
Ombygging av en Landcruiser 90 VX koster 75.800 kroner. Det inkluderer dekk, aluminiumsfelger, skvettlapper, skjermutbyggersett, lakkering, hevesett, støtdempere, speedometerkonverter, karosseriarbeid, endring av bremser, forstillingskontroll, momentnøkkel, ekstra felgnøkkel, felgmuttere og registrering. I tillegg kan man få en mengde gromt ekstrautstyr som gjør at man garantert får den tøffeste bilen i gata.
Landcruiser Arctic Truck er morsom å kjøre, og man kommer seg frem over alt. Det er få eller ingen privatpersoner som egentlig trenger en slik ekstrem bil, men det ser unektelig tøft ut. Kjøreegenskapene er som man kan forvente med en slik dekkdimensjon, men når man først blir vant til den noe gyngende følelsen, er bilen slett ikke så verst å kjøre selv på motorvei. Det blir selvfølgelig ikke mindre morsomt av at de eneste bilene som ser ned på deg er yrkestrafikk. Helt konge, for de som liker å stikke seg frem.
TOYOTA LANDCRUISER 90 VX ArcticTruck:
Motor: 4-sylindret dieselmotor, en overliggende kamaksel, to ventiler per sylinder. Sylindervolum: 2982 ccm. Effekt: 120 kW (163 hk) v/3400 o/min. Dreiemoment: 343 Nm v/1600-3200 o/min.
Transmisjon: Firehjulsdrift. Firetrinns automatisk gearkasse med reduksjonsgear.
Bremser: Skiver foran og skiver bak. ABS og BA.
Dekk: 265/ 70R16.
Mål: Lengde: 477,0 cm. Bredde: 182,0 cm. Høyde: 195,5 cm. Akselavstand: 269,4 cm. Sporvidde f/b: 160,9/161,4 cm. Bakkeklaring: 26 cm.
Veltegrader: 52,5°
Egenvekt m/fører: 1950 kg. Tillatt totalvekt: 2750 kg. Maks vogntogvekt: 5550 kg. Maks tilhengervekt: 1445 kg. Maks taklast: 200 kg.
Tankvolum: 90 liter.
Aks. 0 – 100: Data finnes ikke.
Forbruk: Data finnes ikke.
Pris: kr. 475.100,-