-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
London Taxi på Lillehammer
Vi presenterer jevnlig spionbilder her på BilNorge.no, men disse er av det mer spesielle slaget. Og best av alt – de er knipset på Lillehammer.
En leser av Bil og BilNorge, Erik Langmoen, kom over disse bilene på Lillehammer i går og tenkte dette må da være maskerte utgaver av klassiske London Taxi!
Og han har selvsagt rett i det. Som vi har fortalt tidligere er det tradisjonsrike taxiselskapet overtatt av Volvo-eier Geely, og de er i ferd med å utvikle en helt ny modell som tilfredsstiller stadig strengere utslippskrav.
Det gjelder ikke bare i London, men i stadig flere byer verden rundt, så derfor henvender selskapet seg også til interessenter utenfor de britiske øyer. De har blant annet vært i Oslo hvor vi benyttet anledningen til å slå av en prat med designsjefen.
Det er foreløpig sparsomt med tekniske spesifikasjoner, men vi vet at kravspesifikasjonene innebærer at de nye taxiene skal se ut nogenlunne som tradisjonelle Londontaxier, man kødder jo ikke med tradisjonene på de britiske øyer.
De skal ha plass til seks personer og kunne frakte en person i rullestol, og de skal ha en svingradius få andre biler kan konkurrere med.
Det store fremskrittet fra dagens taxier er drivlinjen som blir elektrisk med en rekkevidde på drøyt 100 kilometer.
Mesteparten av kjøringen vil skje på eldrift. Men for også å kunne ta lengre turer er bilene i tillegg utstyr med en liten forbrenningsmotor, eller range extender, som kan lade batteriene når man ikke er i nærheten av en stikkontakt.
Selskapet har ambisjoner om internasjonalt salg, og da er det selvsagt glimrende å kunne teste ut bilene under norske vinterforhold.
Etter planen skal bilene være leveringsklare fra 2018, og Geely vurderer også å kunne bygge en liten lastebil eller varebil på den samme plattformen.