-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
London Taxi på Lillehammer
Vi presenterer jevnlig spionbilder her på BilNorge.no, men disse er av det mer spesielle slaget. Og best av alt – de er knipset på Lillehammer.
En leser av Bil og BilNorge, Erik Langmoen, kom over disse bilene på Lillehammer i går og tenkte dette må da være maskerte utgaver av klassiske London Taxi!
Og han har selvsagt rett i det. Som vi har fortalt tidligere er det tradisjonsrike taxiselskapet overtatt av Volvo-eier Geely, og de er i ferd med å utvikle en helt ny modell som tilfredsstiller stadig strengere utslippskrav.
Det gjelder ikke bare i London, men i stadig flere byer verden rundt, så derfor henvender selskapet seg også til interessenter utenfor de britiske øyer. De har blant annet vært i Oslo hvor vi benyttet anledningen til å slå av en prat med designsjefen.
Det er foreløpig sparsomt med tekniske spesifikasjoner, men vi vet at kravspesifikasjonene innebærer at de nye taxiene skal se ut nogenlunne som tradisjonelle Londontaxier, man kødder jo ikke med tradisjonene på de britiske øyer.
De skal ha plass til seks personer og kunne frakte en person i rullestol, og de skal ha en svingradius få andre biler kan konkurrere med.
Det store fremskrittet fra dagens taxier er drivlinjen som blir elektrisk med en rekkevidde på drøyt 100 kilometer.
Mesteparten av kjøringen vil skje på eldrift. Men for også å kunne ta lengre turer er bilene i tillegg utstyr med en liten forbrenningsmotor, eller range extender, som kan lade batteriene når man ikke er i nærheten av en stikkontakt.
Selskapet har ambisjoner om internasjonalt salg, og da er det selvsagt glimrende å kunne teste ut bilene under norske vinterforhold.
Etter planen skal bilene være leveringsklare fra 2018, og Geely vurderer også å kunne bygge en liten lastebil eller varebil på den samme plattformen.