-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mercedes V-Klasse
Det er de nye dieselmotorene som er det beste med den nye V-Klasse.

Først publisert i BIL 4 - 1999.
Mercedes har pusset litt på V-Klassen før 1999-modellen kommer i salg. Det er foretatt mindre endringer både på interiør og eksteriør, men størst forandring finner vi i motorrommet.
Der sitter det to dieselmotorer med "common-rail" direkteinnsprøyting. Dette er et system hvor innsprøytingsdysene får drivstoff fra en felles drivstoffpumpe med et langt høyere trykk en det som tidligere har vært vanlig i dieselmotorer. Høyere trykk betyr jevnere forbrenning, lavere forbruk og lavere utslippsnivå. CDi-motoren har begge 2151 ccm sylindervolum. I V200 er det tatt ut 102 hester, mens V220 har 122 hk. Begge har solid dreiemoment som er tilgjengelig mellom 1.600 og 2.500 o/min. Gearkassene er også forbedret. Automatkassen har nå fått styreelektronikk som tilpasser seg sjåførens kjørestil.
For den som insisterer på en bensinmotor, blir V230 tatt inn til Norge. Det er en firer med 143 hester. V280 med seks sylindere vil ikke bli tilgjengelig her til lands. Ser vi bort i fra motorene er de andre endringene i V-Klasse heller beskjedne. Den som kjenner bilen godt vil finne interiøret noe annerledes. Blant annet kan forsetene reguleres litt lengre bakover.
DETTE ER MERCEDES V-KLASSE:
Lengde: 466,0 cm. Bredde: 188,0 cm. Høyde: 184,0 cm. Akselavstand: 300,0 cm. Sporvidde f/b: 162,0/163,0 cm. Bagasjevolum: 581 - 4564 liter (VDA). Tankvolum: 78 l.
Forbruk og CO2 i følge 93/116/EU.