-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Mercedes V-Klasse
Det er de nye dieselmotorene som er det beste med den nye V-Klasse.
Først publisert i BIL 4 - 1999.
Mercedes har pusset litt på V-Klassen før 1999-modellen kommer i salg. Det er foretatt mindre endringer både på interiør og eksteriør, men størst forandring finner vi i motorrommet.
Der sitter det to dieselmotorer med "common-rail" direkteinnsprøyting. Dette er et system hvor innsprøytingsdysene får drivstoff fra en felles drivstoffpumpe med et langt høyere trykk en det som tidligere har vært vanlig i dieselmotorer. Høyere trykk betyr jevnere forbrenning, lavere forbruk og lavere utslippsnivå. CDi-motoren har begge 2151 ccm sylindervolum. I V200 er det tatt ut 102 hester, mens V220 har 122 hk. Begge har solid dreiemoment som er tilgjengelig mellom 1.600 og 2.500 o/min. Gearkassene er også forbedret. Automatkassen har nå fått styreelektronikk som tilpasser seg sjåførens kjørestil.
For den som insisterer på en bensinmotor, blir V230 tatt inn til Norge. Det er en firer med 143 hester. V280 med seks sylindere vil ikke bli tilgjengelig her til lands. Ser vi bort i fra motorene er de andre endringene i V-Klasse heller beskjedne. Den som kjenner bilen godt vil finne interiøret noe annerledes. Blant annet kan forsetene reguleres litt lengre bakover.
DETTE ER MERCEDES V-KLASSE:
Lengde: 466,0 cm. Bredde: 188,0 cm. Høyde: 184,0 cm. Akselavstand: 300,0 cm. Sporvidde f/b: 162,0/163,0 cm. Bagasjevolum: 581 - 4564 liter (VDA). Tankvolum: 78 l.
Forbruk og CO2 i følge 93/116/EU.