-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mercedes V-Klasse
Det er de nye dieselmotorene som er det beste med den nye V-Klasse.

Først publisert i BIL 4 - 1999.
Mercedes har pusset litt på V-Klassen før 1999-modellen kommer i salg. Det er foretatt mindre endringer både på interiør og eksteriør, men størst forandring finner vi i motorrommet.
Der sitter det to dieselmotorer med "common-rail" direkteinnsprøyting. Dette er et system hvor innsprøytingsdysene får drivstoff fra en felles drivstoffpumpe med et langt høyere trykk en det som tidligere har vært vanlig i dieselmotorer. Høyere trykk betyr jevnere forbrenning, lavere forbruk og lavere utslippsnivå. CDi-motoren har begge 2151 ccm sylindervolum. I V200 er det tatt ut 102 hester, mens V220 har 122 hk. Begge har solid dreiemoment som er tilgjengelig mellom 1.600 og 2.500 o/min. Gearkassene er også forbedret. Automatkassen har nå fått styreelektronikk som tilpasser seg sjåførens kjørestil.
For den som insisterer på en bensinmotor, blir V230 tatt inn til Norge. Det er en firer med 143 hester. V280 med seks sylindere vil ikke bli tilgjengelig her til lands. Ser vi bort i fra motorene er de andre endringene i V-Klasse heller beskjedne. Den som kjenner bilen godt vil finne interiøret noe annerledes. Blant annet kan forsetene reguleres litt lengre bakover.
DETTE ER MERCEDES V-KLASSE:
Lengde: 466,0 cm. Bredde: 188,0 cm. Høyde: 184,0 cm. Akselavstand: 300,0 cm. Sporvidde f/b: 162,0/163,0 cm. Bagasjevolum: 581 - 4564 liter (VDA). Tankvolum: 78 l.
Forbruk og CO2 i følge 93/116/EU.