-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mange nye elbiler fra Mercedes
Vi har sett det komme, men nå bekrefter Mercedes selv at de har seks nye elbiler under utvikling. Først ut er luksussedanen EQS.
Den elektriske S-Klassen har du sett spionbilder av flere ganger her på BilNorge.no, og vi fikk en tidlig forsmak gjennom Vision EQS på fjorårets bilutstilling i Frankfurt.
Bilen er første modell ut på Daimlers dedikerte elbilplattform som etter hvert skal danne grunnlag for en rekke nye modeller.
Arkitekturen tillater at både akselavstand og sporvidde kan tilpasses hver enkelt modell, så den passer like godt for store SUV-er som kompaktmodeller. Den kan benyttes for to- eller firehjulsdrift, og er klargjort for ulike batteripakker.
Mercedes lover at EQS får en rekkevidde på inntil 700 kilometer og utstyres med egenskaper tilsvarende de man forventer å finne i en S-Klasse. Som for eksempel det avanserte MBUX infotainment-systemet.
Nå bekrefter Mercedes også at en rekke andre elbiler er under utvikling – som EQS SUV, EQE sedan og EQE SUV basert på den samme plattformen. Det virker altså som de begynner å gå tom for unike betegnelser.
Mens EQC og EQV er basert på modifiserte utgaver av eldre plattformer, vil samtlige nykommere bygges på den nye arkitekturen.
Det inkluderer også to mindre SUV-er under utvikling, EQA og EQB. Den minste skal i produksjon innen årsskiftet.
Les også: Ny generajon EQC under utvikling?
Som del av strategien Ambition 2039 skal Mercedes tilby en komplett flåte av utslippsfrie biler innen 20 år. Allerede innen 2030 forventer de at elektrifiserte biler, inkludert ladbare hybrider, vil stå for halvparten av det totale Mercedes-salget.
Det blir en enkel match for den norske importøren – hittil i år utgjør bilene med stikkontakt nesten 80 prosent av det totale salget her i landet.
Mercedes-direktør Kjetil Myhre røper at det i tillegg til disse modellene også kommer spesialutgaver fra AMG og Maybach, og at det vil komme en elbil basert på legendariske G-Klasse.