-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Nissan Micra C+C: Sjarmør med jentetekke
Den toppløse nykommeren fra Nissan er i overkant feminin til å lokke de store kundemasser. Det er nok flest jenter som lar seg begeistre.


Nissan Micra C+C
Først publisert i BIL 12-2005.
Når Nissan nå kommer på banen med sin Coupé+Cabriolet, her i Norge i løpet av februar, vil de utfordre de to konkurrentene av samme størrelse som allerede har etablert seg, nemlig Peugeot 206 CC, som er en veteran å regne, og den ferskere Opel Tigra Twin Top. Mens Tigra er en ren to-seter, har Nissan valgt å følge samme linje som Peugeot ved å beholde bilens baksete – altså to pluss to.
La det imidlertid være helt klart: Du skal være ytterst tolerant – eller ytterst ung – hvis du frivillig lar deg transportere i baksetet. Eller som en tysk kollega uttrykte det: Benplassen i baksetet kan ikke kritiseres – for den finnes ikke. I forsetet derimot er benplassen upåklagelig, nær sagt uansett hvilken størrelse du bruker i sko. Er du blant de lengste av oss, vil du nok likevel føle deg ukomfortabel, for til tross for at setene er senket 2 cm i forhold til den vanlige Micra, skal du ikke være mer enn 185 cm høy før vinden som passerer frontruta griper tak i frisyren. Eller frisøren, skal vi kanskje si, for Micra C+C er en bil med utpreget feminin appell. Ta for eksempel det pastell-blå-grå interiøret, det er neppe mange gutter som har det som sitt førstevalg.
Men bevares, til å være en småbil er Micra C+C meget praktisk. En ting er stål/glass-taket, produsert av tyske Karmann, som senker seg ned i bagasjerommet på nøyaktig 22 sekunder. Dette kan gjøres i fart, eller rettere sagt i bevegelse, hastigheten må være lavere enn 5 km/t. Hele jobben gjøres med en knapp mellom setene, ingen låsehaker skal løsnes eller åpnes. Dermed har du en helårs-cabrio som ikke er beheftet med de problemer som snø og is skaper for et stofftak. Dessuten har du akseptabel bagasjeplass, 225 liter – eller et par middels kofferter – er det plass til under det nedfelte taket i bagasjerommet. I tillegg har du plass til en stor koffert i baksetet, der vil jo ingen sitte likevel. Kjører du med taket på, er bagasjerommet like rommelig som i en mellomklassebil, 457 liter.
Micra C+C leveres med to motorvalg, enten 1,4-liter med 88 hester eller 1,6-liter med 110 hester. Under vårt første bekjentskap med sjarmøren, var bare den kvikke 1,6-literen tilgjengelig, kombinert med en kompakt og fin femtrinns manuell kasse. Dette er samme motor som også kommer i Nissan Note. Automatgear kommer i løpet av våren 2006, bare i kombinasjon med 1,6-literen.
Et problem for cabrioleter generelt, er manglende stivhet i karosseriet når taket skjæres av. Her er problemet mindre, på grunn av den beskjedne akselavstanden. Likevel har Nissan gjort omfattende grep for å få bilen så stiv som mulig, for eksempel er det bygget en torsjonsvegg mellom baksetet og bagasjerommet, og kanalene under dørene er av tykkere stål.
Dette er Nissan Micra C+C:
Lengde: 381 cm. Bredde: 167 cm. Høyde: 144 cm. Akselavstand: 243,2 cm. Sporvidde f/b: 146/145 cm. Bagasjeromvolum: 225-457 liter. (VDA). Tankvolum: 46 liter.
*=endelige priser ikke klare.