Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S
Skoda Vision 7S

Skoda med glimt av fremtiden

Skoda lover tre nye elbiler innen 2026. Først ut er en stor familiebil basert på Vision 7S.

Publisert Sist oppdatert

Vi har fått noen første skisser av Vision 7S, både eksteriør og interiør. Her får du mange flere.

Skoda antyder at den kommende 7-seteren får en rekkevidde på hele 600 kilometer og ladehastighet på 200 kW. Som Enyaq er den basert på VW-gruppens MEB-plattform.

Produksjonsutgaven av 7S blir første modell ut med Skodas nye designspråk som etter hvert skal innføres over hele linjen.

Skoda investerer tungt og skal de neste fem årene bruke 5,6 milliarder euro på elektrifisering og ytterligere 700 millioner euro i digitalisering.

Vision 7S blir den nye toppmodellen i Skoda-familien og skal følges av ytterligere to nye elbiler – en småbil og en kompakt crossover i segmentet under Enyaq som selvsagt skal leve videre.

Men det er ikke bare elbiler i Skodas fremtid – allerede neste år skal de lansere nye generasjoner av Superb og Kodiaq.

Bærekraftige materialer er sentralt i Skodas fremtid. Støtfangerne og skjermbuene er for eksempel laget av resirkulerte dekk. Det samme materialet er benyttet i det innvendige gulvet mens stoffene i seter og andre steder er utvinnet fra resirkulert polyestergarn.

Kjør og slapp av

Interiøret er satt opp i to ulike konfigureringer; kjøring og avslapping. Under kjøring er all betjening ideelt posisjonert og enkelt å nå for føreren. Den 14,6 tommers store touchskjermen er orientert vertikalt for best mulig betjening.

Når du lader eller stopper, kan «Relax Mode» velges med et trykk på knappen i senterkonsollen. Da trekkes ratt og instrumenter bort fra føreren og passasjerene, for å gi bedre plass, og skjermen orienteres horisontalt.

Passasjerer på andre og tredje rad kan feste telefoner magnetisk på baksiden av setet foran. Man kan også skrive på stoffet med fingeren for å gi en kort beskjed, eller la barna lage små tegninger.

Minsten i sentrum

Plasseringen av barnesetet er også innovativ, og montert på den sikreste plassen i bilen, integrert i senterkonsollen. Som tilvalg kan et ekstra interiørkamera i taket gi bilder av barnet på infotainment-skjermen.

VISION 7S har dessuten praktiske ryggsekker som kan festes magnetisk til setenes bakside, slik at de er lett tilgjengelige på familieutflukter.

Powered by Labrador CMS