-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Rekordrask utbygging
Nesten 1500 nye hurtigladere i 2022
Nå er det over 5600 hurtigladere i Norge. ─ Dette er godt nytt på tampen av året, sier Christina Bu, generalsekretær i Norsk elbilforening. Hun er opptatt av at utbyggingen av hurtigladere holder tritt med elbilveksten.
Norge bør ha 9000 hurtigladere i 2025 og 11.000 i 2030, ifølge kunnskapsgrunnlaget til regjeringens nye ladestrategi.
21. desember telte vi helt nøyaktig 5631 hurtigladere i Norge. Det betyr én hurtiglader per 106 elbiler.
Utbyggingen av hurtigladere i året vi snart har lagt bak oss, har ifølge Elbilforeningen skjedd i rekordfart. Ved årsslutt i 2021 var tallet 4137, altså har økningen vært på hele 1494 hurtigladere. Til sammenligning ble det bygget 853 nye hurtigladere i hele 2021.
─ I fjor var jeg litt bekymret, men nå er vi på rett vei, sier Christina Bu.
Hun er likevel opptatt av at verken ladebransjen, kommunene eller staten sover i timen nå.
─ Det er viktig at de private ladeselskapene fortsetter å bygge ut hurtigladere i høyt tempo, men for å få god nok kapasitet, må enkelte flaskehalser i strømnettet fjernes, påpeker hun.
Lang saksbehandlingstid i både kommuner og hos nettselskap, forsinker utbyggingstakten.
─ Det må rett og slett gå kortere tid fra behovet oppstår til hurtigladeren er på plass, sier Christina Bu.
Hun peker på tre faktorer som er viktig for norske elbilister:
1. Vi må fortsette å bygge ut hurtigladere i høyt tempo, og for å få til dette må det offentlige bidra til at vi får tilgang til nødvendig strøm og areal.
2. Ladeselskapene må sørge for at laderne virker. Tall fra Elbilisten 2022 viser at så mye som 85 prosent av norske elbilister har opplevd at hurtigladere ikke virker når de skal lade.
3. Enklere betalingsløsninger må på plass snarest. Tall fra Elbilisten 2022 viser at åtte av ti elbilister mener man bør kunne betale med betalingskort direkte på laderen.
Flest hurtigladere i Viken
Viken er fylket med flest hurtigladere. Her kan 1458 elbiler hurtiglade samtidig. Innlandet og Vestlandet tar 2. og 3. plassen med henholdsvis 881 og 735 hurtigladere.
