-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mini-konsept kan bli to biler
Endelig begynner ryktene rundt Rocketman å ta fart. Den kompakte konseptbilen fra 2011 som nesten virket som en "ekte" Mini.
Et tettere samarbeid mellom BMW og Toyota kan føre til at konseptet som ble vist på Genève-utstillingen i 2011, ender opp som modellene Mini Minor og Toyota Starlet, eventuelt IQ.
BMW og Toyota samarbeider på flere nivåer etter en inngått avtale fra 2011. I bytte med dieselmotorer får eksempelvis BMW tilgang til Toyotas hybrid- og brenselcelleteknologi.
Men i følge AutoBild snakker de to produsentene også om å dele teknologi i utviklingen av to nye småbiler.
Kompakt
For BMW vil i så fall Minor, om det blir navnet, bli innstegsmodellen til Mini-familien og derfor havne i størrelse og pris under dagens Mini hatchback.
Toyotas variant blir å plassere under Yaris, der Aygo befinner seg i dag. Sistnevnte, som er Toyotas minste og rimeligste modell i Europa, utviklet og samprodusert med Citroën C1 og Peugeot 108, ble fullstendig redesignet i fjor.
En talsmann for Mini avstår fra å kommentere, og kaller utspillet for rene spekulasjoner.
Hvis prosjektet blir en realitet basert på konseptet Rocketman fra 2011, snakkes det om en 3,45 meter lang bil, 37 cm kortere enn dagens minste Mini (3,82 meter), skriver Automotive News.
Likevel blir den stor i forhold til originalen fra 1959. Den opprinnelige Mini målte kun 3,05 centimeter fra støtfanger til støtfanger.
Selve navnet Minor (opprinnelig fra latin og betyr liten) har lang fartstid i britisk bilhistorie og ble trolig første gang brukt på av Morris på en fireseters bil med 850 kubikksmotor så langt tilbake som i 1928.
Navnet ble også brukt på de første utgavene av Mini fra høsten 1959 (Morris Mini Minor).