-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mitsubishi Space Wagon 2,4 GDI
Rommelig, behagelig og med gode kjøreegenskaper. Men prisen hadde hatt godt av en toliters motor.

Mer plass og komfort
Et solid hopp har også prisen gjort, det skyldes i første rekke større og sterkere motor. Maksi-malt antall sitteplasser er sju som før, men likevel er det en stor forskjell: I den nye modellen er det mer plass og bedre komfort for de to personene på bakerste rad.
Førerplassen gir et luftig og rommelig inntrykk, og det er god sikt til alle kanter. Takhøyden, som gir plass til flosshatten, understreker romfølelsen. Vinkel-regulering både foran og bak på førersetets sittepute gir akseptabel sidestøtte, men sidestøtten i ryggen kunne vært bedre. Det er grei atkomst til den bakerste seteraden. Det midterste setet, som er en hel benk med 50/50- delt rygg, kan skyves 20 cm i lengderetningen med to enkle håndgrep. Her mangler midtplassen hodestøtte.
Smidig og stillegående
Motoren er sterk, smidig og stillegående, og jobber i fin harmoni med lnvecs II-gearkassen. At det er en 2,4-liter, betyr at den trenger litt å drikke, så ikke la deg lure av at det er en gjerrig GDI-motor. Ved blandet kjøring sniker den seg så vidt under literen på mila. En diskré lampe viser når du kjører GDI-optimalt.
Utstyrslisten er ikke lengre enn den bør være i denne prisklassen og omfatter blant annet fire kollisjonsputer, lyktespylere, sentrallås med fjernbetjening, pollenfilter og deksel over bagasje- rommet.
Av Trygve Bæra, Bilnorge.no