-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Ny Volkswagen Tayron:
Skal tette gapet mellom Tiguan og Touareg
Volkswagen har lansert sin nye SUV Tayron – en brobygger mellom Tiguan og Touareg.
Nykommeren er utviklet i Wolfsburg hvor den også skal produseres sammen med Golf, Tiguan og Touran. Dette er VWs største fabrikk og den har hittil produsert mer enn 48 millioner biler.
Bilen er basert på MQB evo-plattformen. Den kan leveres med fem eller syv seter og kan trekke tilhenger på inntil 2,5 tonn. Med fem seter har bagasjerommet kapasitet på inntil 885 liter!
Tre utstyrsnivå
Teknologi-systemer utviklet for Touareg er inkludert også i Tayron – som eksempelvis IQ-Light HD matrix hovedlys og seter med pneumatisk massasjefunksjon.
Bilen skal leveres i tre utstyrsnivåer – Life, Elegance og R-Line. Allerede i Life er ifølge VW utstyrsnivået høyt med blant annet tre-sone klimaanlegg, 10 ulike farger i interiørlyset, ni kollisjonsputer, solskjermer på siderutene bak, trådløs tilkobling av Android Auto og Apple CarPlay, digitale instrumenter og 17-tommers felger.
I tillegg får du alt av sikkerhetsutstyr som trengs for å oppnå maksimal score hos EuroNCAP.
Ti mil elektrisk
Tayron skal leveres med syv forskjellige drivlinjer bestående av plug-in hybrider, mildhybrid, turbo bensinmotorer og dieselvarianter med effekter fra 150 til 272 hestekrefter. De to bensinmotorene og den kraftigste dieselmotoren leveres med firehjulsdrift – alle andre med forhjulsdrift. Alle varianter har DSG girkasse som standard og eneste alternativ.
De ladbare hybridene tilbys i to utgaver – med 204 eller 272 hk – begge kombinert med en batteripakke på netto 19,7 kWt som gir elektrisk rekkevidde på drøyt ti mil. Batteriene kan lades med inntil 11 kW fra en AC ladeboks eller hurtiglades med inntil 50 kW.
Tayron er dessverre ikke aktuell for Norge hvor Volkswagen satser hundre prosent elektrisk.