-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Nissan, kanskje på alvor
Den konseptbilen Nissan har lagt voldsom vekt på, i forkant av Tokyo-utstillingen, sender ut mange signaler på at den er ment på alvor.
Bare en slik detalj som at dette er en virkelig gjennomført forhåndspresentasjon, med virkelige velgjorte renderinger, tyder på at her har vi et prosjekt som kan bli til noe.
At den står i Tokyo som en Kei-bil betyr heller ikke nødvendigvis at den bare skal fordøyes av japanere. Med litt smart modulvirksomhet kan en slik bil enkelt bygges opp til å møte Europa-krav.
Bilen skal hete iMk concept. En skikkelig kasse, men med individuelle trekk og sterk personlighet. Fire dører, batterielektrisk fra bunnen av og en plattform som skal underbygge alle gruppens A-segmentbiler heretter.
Det skulle ikke forundre meg om det også inkluderer Renaulter, selv om det ikke er mye hjertelighet mellom disse to Alliance-partnerne akkurat nå.
Selve utseendet skal på et eller annet vis reflektere Nissans nye designspråk – står det i pressemeldingen. Men der melder jeg pass.
Jeg aner jo ikke engang hva en Mizuhiki er, men den skal altså renne sakte fordi den er det den er. Og akkurat på samme måte er flyten skap i sidene og foran og bak …. o.s.v.
Men, for å komme ned på jorden: jeg syns den ser kul ut.
Og den underlige fronten, som altså erstatter forbrenningsmotorbilenes grill, går det sikkert an å gjøre om til noe man kan venne seg til.
Interiøret er hel-japansk – men positivt – lyst og luftig og helt anti-stress med tre-elementer og detaljer i kopper-kulører. Benker i full bredde og et dashbord er bare transmisjonsvelgeren og en power-knott er fysiske organer. Resten ligger i en ikke veldig dominerende skjerm med Alexa funksjonalitet.
Timeless Japanese Futurism, er det corny navnet Nissans designere har satt på sitt nye «designspråk». Hvorfor må de på død og live kalle det noe?
Og kanskje må jeg en gang også finne ut hva mizuhiki egentlig er, det viser seg nemlig på slutten av presentasjonen at både hjul, støtfangere, dekk, vinduer, baklys, taket og spoileren høyt der oppe bak er inspirert av dette. Høres ut som et skikkelig spennende fenomen.
Det som også er litt spennende er at interiørdesignerne åpenbart har jobbet mer for å gi området et trivelig preg, enn å gjøre det maksimalt nyttig ved å sikre optimale innvendige mål. Ganske mange av flatene har svake kurver i stedet for å være effektivt flate – det er også med på å gi stuen preg.
Utvilsomt noe vi kommer til å se enda mer av i de autonome konseptene som garantert vil dukke opp på Nissan-standen de neste dagene.
Men det jeg virkelig lurer på er om Nissan har funnet en måte å krympe bilene sine på. Det står nemlig at denne måler 3.434 millimeter ganger 1.512. I lengden er det 34 mm lenger enn Kei-standarder og i bredden ryker den på 32 mm.
Vi får gå ut fra at de har tenkt på det også.