-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Noble M12
Noble har figurert i spaltene til spesialbladene en stund og bilen med dette navn har fått en overveldende omtale. Alt er positivt, unntagen plassen for svigermor. Nå er produksjonen i gang. De første bilene skal leveres kundene nå i juni, og fabrikken har 100 faste ordre inne.
Bilmerket er selvfølgelig oppkalt etter noen. Lee Noble har tidligere vært involvert i både Ultima og Ascari (den engelske) – begge biler vi nylig har vært innom på disse sidene. Den skal bygges på Noble Moy fabrikken i Barwell. Moy-biten i navnet kommer fra Tony Moy som mange av dere vil kjenne igjen fra de store annonsene om Formel 1 reiser fra Page and Moy.
Støtten fra Ford ytrer seg ved et kundeforhold til FPP. Ford Power Products er en spennende liten del av Ford, 105 ansatte i USA, 12 i Europa, under ledelse av Peter Knobloch, ex Mercedes, på kjapp-bil-siden der. Ikke bare leverer de motorer til kunder som Noble, der de finner det interessant deltar de ivrig i den tekniske utviklingen, og de skriver gjerne spesielle spesifikasjoner for den aktuelle applikasjonen.
For Noble M12 GTO leverer de en 310 hester twin turbo utgave av 2,5 liters Duratec V6-motoren sammen med Fords MTX-75 femtrinns gearkassen. Begge deler er komponenter som i prinsippet allerede finnes i naboens Mondeo, men da med noe mer beskjeden ytelse. I tillegg til disse to ganske dominerende delene leverer FPP til sammen 50 komponenter til denne bilen.
Stapp full av drivstoff, og med en forholdsvis slank fører om bord, veier bilen fremdeles under et tonn. Det burde gi motorsykkelaksellerasjon, 0 – 100 på under fire, og en toppfart på i hvert fall 250 km/t. Prisen på 45.000 pund i England er ikke avskrekkende, og foreløpig er den i hvert fall meget mer eksklusiv enn en Porsche med tilsvarende ytelse.
De av dere som er interessert må vente litt. Europeisk typegodkjenning av links-styrte vil ikke skje før til høsten. Men da starter eksporten.