-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Konsepter fra Peugeot
De franske produsentene er selvsagt godt representert på den kommende Paris-utstillingen. Peugeot gir oss et glimt inn i fremtiden gjennom to spennende konsepter.
La oss starte med den minste, som også er mest konkret og nærmest klar for realisering. Allerede i 2013 skal en ny modell med betegnelse 2008 settes i produksjon.
På bilutstillingen i Beijing tidligere i år viste Peugeot Urban Crossover Concept, og den er nå videreutviklet til 2008 Concept av ingeniører og stylister fra Europa, Kina og Latin-Amerika.
Når bilen settes i produksjon neste år, skal det skje så nær kunden som mulig. Produksjonen starter først i Frankrike ved anlegget i Mulhouse, så står Kina (Wuhan) og Brasil (Porto Real) for tur.
Peugeot har kombinert de positive egenskapene fra hatchbacks og SUVer, og bilen skal være rommelig til tross for kompakte ytre mål med en lengde på 414 cm og en bredde på 175 cm. Det er neppe tilfeldig at dette er i samme leia som Nissan Juke og Fords nye B-Max.
Motoren er en kompakt og lett 3-sylindret, 1,2-liters bensinmotor med 110 hk som sørger for lavt forbruk og beskjedent CO2-utslipp.
Superbil
Peugeots andre konsept, Onyx, er en visjon om fremtidens superbil. Den er skapt av folk med interesse for bilsport, noe de aerodynamiske formene bærer bud om.
Når utstillingen åpner vil Peugeot også vise en Onyx sykkel og en scooter, som et vitnesbyrd om merkets lange og innholdsrike historie som ifølge deres egen regnemåte skal strekke seg hele 202 år bakover i historien.
Materialvalget er meget spesielt, dørene og skjermene er for eksempel laget i rent kobber. Resten av panelene er laget i karbonfiber som er lakkert matt sort. Den sentrale strukturen, bestående av 12 deler, er støpt i karbonfiber og veier bare 100 kg.
Boltet til denne er en midtmontert 3,7-liters V8 hybrid HDi FAP-motor som overfører 600 hestekrefter til bakhjulene via en 6-trinns sekvensiell girkasse. En elmotor varter i tillegg opp med 80 hk.
Bilen måler 465 x 220 x 113 centimeter (LxBxH) og veier bare 1100 kg. Den er utstyrt med 20-tommers felger og Michelin-dekk i dimensjon 275/30 foran og 345/30 bak.
Vi kommer helt sikkert tilbake med mer info om Peugeots konseptbiler når vi har sett dem på Paris-utstillingen, og det skulle heller ikke forundre meg om kollega Winding-Sørensen får slått av en prat med mannen som er ansvarlig for utviklingen av dem.