-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Konsepter fra Peugeot
De franske produsentene er selvsagt godt representert på den kommende Paris-utstillingen. Peugeot gir oss et glimt inn i fremtiden gjennom to spennende konsepter.
La oss starte med den minste, som også er mest konkret og nærmest klar for realisering. Allerede i 2013 skal en ny modell med betegnelse 2008 settes i produksjon.
På bilutstillingen i Beijing tidligere i år viste Peugeot Urban Crossover Concept, og den er nå videreutviklet til 2008 Concept av ingeniører og stylister fra Europa, Kina og Latin-Amerika.
Når bilen settes i produksjon neste år, skal det skje så nær kunden som mulig. Produksjonen starter først i Frankrike ved anlegget i Mulhouse, så står Kina (Wuhan) og Brasil (Porto Real) for tur.
Peugeot har kombinert de positive egenskapene fra hatchbacks og SUVer, og bilen skal være rommelig til tross for kompakte ytre mål med en lengde på 414 cm og en bredde på 175 cm. Det er neppe tilfeldig at dette er i samme leia som Nissan Juke og Fords nye B-Max.
Motoren er en kompakt og lett 3-sylindret, 1,2-liters bensinmotor med 110 hk som sørger for lavt forbruk og beskjedent CO2-utslipp.
Superbil
Peugeots andre konsept, Onyx, er en visjon om fremtidens superbil. Den er skapt av folk med interesse for bilsport, noe de aerodynamiske formene bærer bud om.
Når utstillingen åpner vil Peugeot også vise en Onyx sykkel og en scooter, som et vitnesbyrd om merkets lange og innholdsrike historie som ifølge deres egen regnemåte skal strekke seg hele 202 år bakover i historien.
Materialvalget er meget spesielt, dørene og skjermene er for eksempel laget i rent kobber. Resten av panelene er laget i karbonfiber som er lakkert matt sort. Den sentrale strukturen, bestående av 12 deler, er støpt i karbonfiber og veier bare 100 kg.
Boltet til denne er en midtmontert 3,7-liters V8 hybrid HDi FAP-motor som overfører 600 hestekrefter til bakhjulene via en 6-trinns sekvensiell girkasse. En elmotor varter i tillegg opp med 80 hk.
Bilen måler 465 x 220 x 113 centimeter (LxBxH) og veier bare 1100 kg. Den er utstyrt med 20-tommers felger og Michelin-dekk i dimensjon 275/30 foran og 345/30 bak.
Vi kommer helt sikkert tilbake med mer info om Peugeots konseptbiler når vi har sett dem på Paris-utstillingen, og det skulle heller ikke forundre meg om kollega Winding-Sørensen får slått av en prat med mannen som er ansvarlig for utviklingen av dem.