-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er neste Octavia
Skoda har nylig lansert ny elbil og ansiktsløftet Superb. Men disse kommer ikke i nærheten av Octavia når det gjelder popularitet.
Octavia har i årevis vært Skodas bestselger i Norge, og sist vi summerte fra OFV-statistikken var det solgt nær 100.000 av dem som nye i Norge.
Hittil i år er den Skodas suverent mest solgte modell, og ikke nok med det – den er faktisk nummer 13 på totalstatistikken over personbiler hittil i år. Det er unikt i et marked som domineres av elbiler og hybrider, med og uten plugg.
Nesten 80 prosent av Octaviaene har dieselmotor og 99,9 prosent av dem er stasjonsvogn. Det er kun registrert én ny kombikupe i hele år.
Nå er modellen snart klar for sitt tredje generasjonsskifte etter at Volkswagen tok over Skoda. Dagens modell kom i 2013, den neste blir en 2020-modell.
Ved første øyekast ser bilen nærmest umaskert ut, men her har Skoda vært smarte. I stedet for den psykedeliske kamuflasjen som normalt benyttes har de brukt folie i bilens farge. Men under denne har de lagt pukler og utvekster for å forvirre oss.
Likevel viser disse ferske spionbildene fra områdene ved Nürburgring en del detaljer fra den kommende modellen. Frontfangeren blir for eksempel ganske lik den som sitter på den ansiktsløftede Superben vi møtte forrige uke.
Selv om den tilhører kompaktklassen, det såkalte C-segmentet, har Octavia vært nesten like rommelig som mange av bilene i D-segmentet. Mye tyder på at neste generasjon følger tradisjonen og blir enda litt større enn dagens modell.
Octavia bygges på VW-gruppens MQB-plattform, så det er naturlig at den følger Golf, Seat Leon og Audi A3 som alle står foran et generasjonsskifte.
Bensinmotorer på 1,0, 1,5 og 2,0 liter blir tilgjengelige sammen med dieselvarianter på 1,6 og 2,0 liter. Og så er det sannsynlig at det også kommer plug-in hybride varianter nå som Superb har gått opp løypa.
Vi vet også at neste Golf kommer med to ladbare varianter som forventes å bli bestselgerne i Norge.