-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Opel Omega 2.5 DTI
Ny dieselmotor fra BMW og ny femtrinns automatkasse er en meget heldig kombinasjon i Omega.

Først publisert i BIL 12 - 2001.
Opels nye 2,5 DTI motor er praktisk talt identisk med 2,5-literen i BMW 525 TDS, men noen detaljer er endret. Commonrailmotoren er tilpasset Omega med blant annet nytt motorstyringssystem, ny bunnpanne og ny drivstoffkjøler. I sin nye form utvikler den sekssylindrete motoren 150 hk ved 4000 omdreininger. Dreiemomentet er på imponerende 300 Nm. Fullt dreiemoment er tilgjengelig mellom 1750 og 3000 omdreininger.
2,5-literen høres fortsatt ut som en dieselmotor på tomgang, men ikke slik at det er til sjenanse. Lydbildet endrer seg så snart du rører gasspedalen. Dette er en svært stillegående motor. Vibrasjoner er holdt på et minimum med blant annet spesielle motorfester som blir fastere når motoren overstiger 950 omdreininger.
Dette er en imponerende motor og passer Omega som hånd i hanske, selv om Omega er relativt stor. Elektronisk stabilitetskontroll og antispinn er standard med denne motoren.
For første gang sitter det en femtrinns automatgearkasse i en Opel. Kassen er utviklet av GM, og er den samme som finnes i enkelte BMW-modeller. Omega 2.5 DTI fås også med femtrinns manuell gearkasse.
Selv om prisforskjellen mellom 2.2 DTI og 2.5 DTI er over 100.000 kroner, kan den forsvares. Denne motoren løfter nemlig Omega opp på et nytt nivå når det gjelder kombinasjonen ytelser og komfort.
OPEL Omega 2.5 DTI 24V:
Motor: 6-sylindret. Sylindervolum: 2497 ccm. Boring og slaglengde: 80,0 x 82,8 mm. Effekt: 110 kW (150 hk) v/4000 o/min. Dreiemoment: 300 Nm v/1750 o/min.
Mål: Lengde: 489,8 cm. Bredde: 177,6 cm. Høyde: 145,5 cm. Akselavstand: 273,0 cm. Sporvidde f/b: 151,4/153,0 cm.
Vekter: Egenvekt: 1685 kg.
Bagasjerom: 540/1800 liter (VDA).
Tankvolum: 75 liter.
Aks. 0 - 100: 11,0 sek
Toppfart: 200
Forbruk bykjøring: 1,04 l/mil
Forbruk landevei: 0,63 l/mil
Forbruk snitt: 0,78 l/mil
CO2-utslipp: 211 g/km
Pris: kr. 515.000,-
Forbruk i følge 99/100/EU. Data gjelder Omega stasj