-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Opel Omega 2.5 DTI
Ny dieselmotor fra BMW og ny femtrinns automatkasse er en meget heldig kombinasjon i Omega.
Først publisert i BIL 12 - 2001.
Opels nye 2,5 DTI motor er praktisk talt identisk med 2,5-literen i BMW 525 TDS, men noen detaljer er endret. Commonrailmotoren er tilpasset Omega med blant annet nytt motorstyringssystem, ny bunnpanne og ny drivstoffkjøler. I sin nye form utvikler den sekssylindrete motoren 150 hk ved 4000 omdreininger. Dreiemomentet er på imponerende 300 Nm. Fullt dreiemoment er tilgjengelig mellom 1750 og 3000 omdreininger.
2,5-literen høres fortsatt ut som en dieselmotor på tomgang, men ikke slik at det er til sjenanse. Lydbildet endrer seg så snart du rører gasspedalen. Dette er en svært stillegående motor. Vibrasjoner er holdt på et minimum med blant annet spesielle motorfester som blir fastere når motoren overstiger 950 omdreininger.
Dette er en imponerende motor og passer Omega som hånd i hanske, selv om Omega er relativt stor. Elektronisk stabilitetskontroll og antispinn er standard med denne motoren.
For første gang sitter det en femtrinns automatgearkasse i en Opel. Kassen er utviklet av GM, og er den samme som finnes i enkelte BMW-modeller. Omega 2.5 DTI fås også med femtrinns manuell gearkasse.
Selv om prisforskjellen mellom 2.2 DTI og 2.5 DTI er over 100.000 kroner, kan den forsvares. Denne motoren løfter nemlig Omega opp på et nytt nivå når det gjelder kombinasjonen ytelser og komfort.
OPEL Omega 2.5 DTI 24V:
Motor: 6-sylindret. Sylindervolum: 2497 ccm. Boring og slaglengde: 80,0 x 82,8 mm. Effekt: 110 kW (150 hk) v/4000 o/min. Dreiemoment: 300 Nm v/1750 o/min.
Mål: Lengde: 489,8 cm. Bredde: 177,6 cm. Høyde: 145,5 cm. Akselavstand: 273,0 cm. Sporvidde f/b: 151,4/153,0 cm.
Vekter: Egenvekt: 1685 kg.
Bagasjerom: 540/1800 liter (VDA).
Tankvolum: 75 liter.
Aks. 0 - 100: 11,0 sek
Toppfart: 200
Forbruk bykjøring: 1,04 l/mil
Forbruk landevei: 0,63 l/mil
Forbruk snitt: 0,78 l/mil
CO2-utslipp: 211 g/km
Pris: kr. 515.000,-
Forbruk i følge 99/100/EU. Data gjelder Omega stasj