-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS

Oslo Motor Show:
Lidenskap for Porsche
Den ser gammel ut og vekker minner, men kjører som en langt mer moderne bil. Du møter ST 964 Retro på Oslo Motor Show hvor den Norges-lanseres.
Retro-entusiaster med sans for historiske detaljer og kvalitet husker hvordan Porsche-senteret i Son bygde «Sooner» i konkurranse med amerikanske Singer. Det er nå definitivt slutt, men fortvil ikke. Tilbakedatering til de klassiske linjene fra 1970-årene, men med moderne teknologi, ytelser og kjøreglede i bunnen, er fortsatt mulig.
Tyske PS Automobile har arbeidet med historiske Porsche-biler i over 20 år og er framfor alt spesialisert på Porsche 356-modeller og de tidligere modellene av Porsche 911 til og med de som ble produsert i 1989.
Tas nå til Norge
– Vår spesialkompetanse ligger i restaurering av hele chassiset og alle de tekniske komponentene. Tiår med erfaring i motorsportens verden har gjort oss til eksperter på profesjonell restaurering av Porsche-kjøretøyer, skriver eier Dirk Sadlowski på selskapets hjemmesider. Mocom i Drammen tar bilene til Norge.
ST 964 Retro binder sammen to kjøretøygenerasjoner. I prosessen med å utvikle bilen var målet å gjenskape så godt som alle detaljene fra 1971-utgaven av 911 og kombinere det med det store teknologispranget til 1990-årene, altså til 964, hvilket betyr luftkjølt motor på 3,6 liter og 290 hk, alternativt oppgradert til 3,8 liter og 320 hk.
Plukkes helt ned
Det betyr igjen at alt arbeidet gjøres fra bunnen av. Donorbilene plukkes helt fra hverandre, chassis og teknikk optimaliseres for å kunne tilby en unik kjøreopplevelse og i forhold til 964 reduseres vekten til rundt 1.200 kg.
Motorene overhales fullstendig med modifisering av luftinnsuget, optimalisering av nøkkelegenskapene i motorstyringen og ikke minst optimalisering av Porsches karakteristiske eksoslyd.
Porsche ST 964 Retro
Så har bilen frontrute i gummipakning med kromdekor samt baklys og ryggelys og kromlister i henhold til F-modellen fram til 1971. Dørhåndtakene er slik man husker dem, og ytterspeilene er slik de var utformet i førsteutgavene. Du må altså ha hjelp til å stille dem inn.
Historisk samsvar
I tilbakestillingsprosessen fjernes all gammel lydisolering og erstattes med ny som både er lettere og mer effektiv. Skinnet i interiøret holdes på Bentley-nivå, sportseter med rutet trekk, girkule i samsvar med 911 F-modellen og tepper slik det var i 911 S. Bilen har elektrisk drevne vinduer og soltak, og radioen fra Becker har det historiske 70-tallsdesignet.
Og prisen? 320.000 euro ex avgifter. Legg så til tilvalg som bilen gjerne bør ha, som bagasjerommet foran trukket med alcantara, LED-frontlys, ST-ratt med toppmarkering, klimaanlegg og sportseksos for å ha nevnt litt fra listen, så har prisen passert fem millioner inkludert dårlig kronekurs og norsk moms. Som historiske kjøretøy fritas derimot bilene for engangsavgifter.