-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Nytt designsenter
Dette er Polestar-miljøet
Unger preges vel av miljøet de vokser opp i. Bilder fra det nye designstudioet til Polestar kan forklare hvorfor bilen ser ut som den gjør.
Det er ikke lenge siden vi viste dere hvordan det nye designstudioet til Lynk & Co. så ut. Det virket som et hjem det var morsomt å vokse opp i, og der det ikke var så farlig om man slengte rundt seg med fargestifter og Legoklosser.
Ikke helt rølpete, kanskje, men nesten på grensen.
Det ligger i Gøteborg, et par kilometer unna det superstreite designsenteret til Polestar som vi var med på å åpne for nesten fem år siden.
Stramt og rent og akkurat slik som Polestar gjerne vil at bilene deres skal presenteres. Der design betyr forholdsvis kjølig, tradisjonell skandinavisk formgiving.
Nytt studio
Nå har de åpnet et nytt designstudio. En superclean en-etasjers bygning fra 1984 som nå er fullstendig renovert i henhold til Polestars strenge design-standard – som det heter.
Bygget har egentlig litt Middelhav preg – det kunne godt ha ligget i åskanten mellom Nice og Cannes, men ligger altså på en del av det gamle administrasjonsområdet til Volvo litt utenfor Gøteborg, og ble tegnet av – av en eller annen grunn – italienske Romaldo Giurgola og svenske (ikke fullt så rart) Owe Svärd.
Strengt, firkantet, funkispreg som er skikkelig gjentatt på innsiden.
Respekt
Det er østerrikske Maximilian Missoni, designsjef hos Polestar, som har hatt kontrollen med ombyggingen og han sier det var viktig å vise respekt for bygningens opprinnelige uttrykk da de integrerte sitt eget studio der.
– Helt bevisst sørget vi for å fremheve den opprinnelige strukturen og de opprinnelige detaljene av respekt for hele uttrykket som gir bygningen dens unike karakter, sier han.
Resultatet er det du trygt kan kalle minimalistisk, skandinavisk estetikk. Det hadde ikke vært på sin plass med et persisk teppe der, for å si det sånn.
Selv om bygningen i veldig stor grad byr på 90-graders vinkler, og bilene derfra i økende grad viser 45 grader i skulptur-formene, er det opplagt at Polestar-design holder fast ved det nedtonede, skandinaviske.
Vi kommer garantert til å se det på Polestar 5 også, men det jeg er spent på er: Når Polestar en gang gir etter og blir litt mer leken i designen – kommer de da til å sende noen av sine designere på gjesteopphold nede blant kollegene hos Lynk & Co, eller blir de nødt til å bygge om litt på eget anlegg?