-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Touran på gang
Volkswagen er godt i gang med utviklingen av en ny Touran, selv om dagens modell bare er fire år gammel.
Det var våren 2003 Volkswagen lanserte førsteutgaven av sin kompakte MPV, og den ble raskt en populær modell – ikke minst i Norge hvor den også kunne registreres som varebil på grønne skilter.
Fire år sener fulgte en Cross-variant som hadde de samme egenskapene, men med detaljer som ga den et visst off-road-preg.
Storselger
I de beste årene ble det solgt over 5000 Touran i Norge, jevnt fordelt på varebil og personbil. Men de siste årene har salget ligget på et par tusen totalt.
Det skyldes nok primært at SUVer er mer trendy enn flerbruksbiler, selv om sistnevnte i mange tilfeller er bedre egnet for barnefamilier.
Dagens modell er andre generasjon og kom på markedet i 2010, men selv om det fikk et mer moderne utseende og nye drivlinjer, hadde den mye til felles med forgjengeren - blant annet plattformen som den også delte med Golf V.
Fleksibel
Og plattformen er nok en av grunnene til at vi nå får et tidlig generasjonsskifte. Neste Touran skal nemlig som nye Golf baseres på den fleksible MQB-plattformen som danner grunnlag for en rekke modeller fra VW-konsernet i årene fremover.
Plattformen sørger for betydelig vektreduksjon, og kombinert med moderne drivlinjer kan vi forvente at neste generasjon Touran har lavere forbruk og utslipp enn dagens modell.
Den vil ha en mer moderne innredning som bl.a. innbefatter en ny seteløsning kalt Easy Fold System. Det kommer også mye nytt på utstyrsfronten, både med hensyn til sikkerhet, praktiske løsninger og komfort.
Nye markeder
Mens Touran har gjort suksess på europeiske markeder, er det få andre verdensdeler som har solgt denne modellen. Nå vurderes det å selge modellen i markeder som USA og Kina, noe som kan medføre et større utvalg av drivlinjer.
Nye Touran er trolig på plass i første halvår 2015.