-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
To nye fra O.CT
Sist vi møtte det østerrikske tuningselskapet O.CT var da de preppet en Audi S3. Nå har de behandlet to andre medlemmer av den rikholdige VW-familien.
Igjen er det biler med relativt spreke ytelser som blir spritet opp. En Golf GTI har som standard 200 hk mens en Seat Leon Cupra har så mye som 240 hk.
Ved å gjøre endringer i bilenes hjerne (ECU), øke turbotrykket og montere et sports eksosanlegg klarer O.CT å øke ytelsene til henholdsvis 270 hk i Golfen og 315 i Cupraen. Da er også innsprøytingssystem og intercooler modifisert som en del av oppgraderingen.
Den ombygde Leon Cupra akselerer dermed til 100 km/t i løpet av 5,2 sekunder – sekundet raskere enn originalen. Toppfarten økes til 265 km/t fra de opprinnelige 250 km/t. Konkrete tall for en oppdatert Golf GTI oppgis ikke, men O.CT hevder at ytelsene er omtrent i samme gata.
For å opprettholde sikkerhet og stabilitet tilbyr selskapet justerbare dempere, 19-tommers felger og et 8-pots bremseanlegg med 372 mm skiver. Et sett for å gjøre gearkasse mer tettsteget er også tilgjengelig. 8.5 x 19 tommers felger kan leveres i matt sort, superpolished (som på Leon-bildene) og tofarget (som på Golf-bildene).
Til bruk under panseret tilbyr O.CT deksler i karbonfiber for motor, batteri og luftfilter.