-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Toyota fester grepet
Toyota har frigitt nye bilder og mer informasjon om sin kommende crossover. Den blir med stor sannsynlighet en norsk suksess.
Toyota C-HR har vi fått hint om i form av et par konseptbiler – du kan følge utviklingen ved å lese vår omtale i forbindelse med Genève-utstillingen i våres da bilen første gang ble vist i produksjonsdrakt.
Jeg medgir at jeg var mer enn skeptisk da det første konseptet dukket opp, men etter hvert som vi har nærmet oss en produksjonsklar bil, har jeg innsett at dette kan bli en volumselger.
Nå får vi også vite hva den kryptiske betegnelsen står for – C-HR er utledet fra Coupé High-Rider.
Fra frosk til prins
Om det skyldes at vi begynner å bli venn med Toyotas nye design, eller at denne er tonet kraftig ned sammenlignet med de første utkastene, skal være utsagt. Men jeg syns nå bilen ser tiltalende ut, og tror den har såpass bred appell at den ikke lenger vil skremme bort kunder – snarere tvert imot.
Ekstra optimistisk blir jeg av å se interiørbildene som Toyota nå for første gang viser. Dette er helt andre takter enn vi er vant med fra Toyotas side.
Suksessoppskrift
Med en lengde på 4360 mm, en bredde på 1795 mm og en høyde på 1555 mm over en akselavstand på 2640 mm, er målene så å si identiske med en Nissan Qashqai (437 x 180 x 159 cm og 264 cm akselavstand.)
Det er ingen dum målestokk, for Qashqai har vært en gedigen suksess for Nissan.
Som stadig flere Toyota-modeller skal også C-HR leveres med hybrid drivlinje tilsvarende den som sitter i nye Prius. Samlet effekt er 122 hk, og den har et oppgitt snittforbruk på 0,37 l/mil, tilsvarende et CO2-utslipp på 85 gram per kilometer.
Alternativt kan den leveres med en 1,2-liters turbo bensinmotor med 115 hk. Denne kan kombineres med manuell eller CVT girkasse, og kan også kombineres med firehjulsdrift – noe som ikke gjelder hybridutgaven.
Forsalget av Toyota C-HR starter i september, og de første kundene får utlevert sine biler mot slutten av året. Salgsmålet for Europa er 100.000 biler per år – en solid andel av disse kan finne veien til Norge.