-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Captiva kan bli stor i Norge
Genève (BilNorge.no) Chevrolet gjør det allerede på flyplassen i Genève. De venter ikke med å vise den nye SUVen til bilutstillingen åpner, men har egen stand på flyplassen. Der står den nye SUVen, og for den norske importøren er det ett sentralt spørsmål: Er den stor nok til å bli varebil?
Alle skal ha det – en SUV med dieselmotor. Selv om myndighetene i en rekke land i Europa vil innføre grenser for salget av slike by-jeeper, vender produsentene bare det døve øret til. Det gjør også Chevrolet som nå lanserer en helt ny SUV.
Captiva ser på avstand ut som en ren kopi av Volvo XC90. Bilen vil bli produsert på det som tidligere var Daewoo-fabrikken i Korea. Fabrikken vil også lage den samme modellen for andre merker i GM-familien. Captiva skal lanseres i Norge i september.
- Helt sikkert, sier direktør Trond Magnussen og legger til at bilen med 2,0 liters dieselmotor på 150 HK blir den mest spennende nye Chevrolet i år.
Stor nok til vare?
Men størst suksess får bilen i Norge dersom det er stort nok varerom for at den kan bli varebil. Vi har målt, og den norske importøren har målt. Og de strategiske målene er:
lengde bak forsetene 1,70 meter
Bredde mellom hjulkassene 0,96 m
Høyde 8 cm foran bakdøra 1,05 m
Det betyr kort og godt at det er stor nok plass til statskassa som har målene 1,40 m lang, 90 bred og 1,05 høy
Vent og se
- Vi vil ikke forskutere noe, sier Trond Magnussen. Vi har også målt og mener at det er meget gode muligheter til at dette kan bli varebil. Men klok av skade vil vi først få en bil hjem til Norge, bygge den om og få den typegodkjent. Først da skal vi spille jubelen løs.
- Men målene er jo greie?
- Ja, jo – de er kanskje det. Men vi vil ha først typegodkjenning på plass.
Epica utsettes
Chevrolet skulle i juli lansert sedanen Epica i Norge. Den er utsatt, og det blir ingen lansering før bilen kommer med dieselmotor.
- Ikke før til høsten, sier Magnussen.