-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Frisk luft fra Morgan
Et prosjekt med betegnelse LIFECar skal få frem en potent, miljøvennlig sportsbil innen drøye to år. Sammen bak utfordringen står britisk industri og en rekke institusjoner.
Det var midt i fellesferien da vi første gang omtalte dette prosjektet her på BilNorge.no. Klikker du deg tilbake til den gang, kan du lese hvilken rolle de forskjellige aktørene skal fylle.
Nå har vi også fått de første skisser på hvordan bilen som skal inneholde den spennende teknologien blir. Basis er en Aero 8 som skal settes sammen av ingeniørene hos Morgan.
Driften besørges av en brenselcelle utviklet av QinetiQ, og den skal ifølge britene skal være langt mer effektiv enn dagens prototyper drevet av brenselceller. Den sentralt plasserte energikilden skal levere strøm til fire separate motorer, en i hvert hjul.
Energikilden skal levere beskjedne 24kW hvilket i følge partnerne er tilstrekkelig til å gi bilen en akseptabel cruising speed. I tillegg til å produsere sin egen energi fra hydrogen, utnytter den også degenerert energi fra oppbremsing og deselerasjon.