-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
EU: Sikrere og renere biler
Europakommisjonen la i dag frem et forslag om at alle nye biler skal utstyres med elektronisk stabilitetskontroll og dekktrykkmonitor fra 2012. Samtidig ønsker de å påby dekk med lav rullemotstand.

Sparer liv
Allerede i fjor foreslo kommisjonen å påby elektronisk bremseassistent (BAS) for å beskytte fotgjengere. Nå ønsker de å tvinge bilprodusentene til å montere ESP/ESC som standardutstyr.
Sammen med nye sikkerhetskrav for tungbiler (se egen sak på YrkesBil.no), regner EU-kommisjonen med at disse tiltakene kan forhindre at 5000 drepes eller skades alvorlig i trafikken årlig.
Reduserer CO2-utslippene
Samtidig ønsker kommisjonen at dekk med lav rullemotstand skal bli standard fra 2012. Disse reduserer utslippene av CO2 med inntil 7 gram pr kilometer og er en del av strategien som ble vedtatt i februar 2007 for å redusere CO2-utslippene fra biler. Samtidig opprettholder dekkene et høyt sikkerhetsnivå.
En annen faktor som påvirker forbruket er riktig lufttrykk i dekkene. Kommisjonen ønsker derfor å gjøre dekktrykkmonitor obligatorisk i nye biler fra 2012.
- Vi forenkler lovverket, vi øker sikkerheten på veiene og vi reduserer utslippene, sier Günter Verheugen, Europakommisjonens visepresident for foretak og industri.
Les forslaget fra Europakommisjonen i sin helhet på DENNE LINKEN.