Forbildet: Mercedes-Benz 300 SL "Gullwing" 1955
Foto: Mercedes-Benz
Forbildet: Mercedes-Benz 300 SL "Gullwing" 1955
Foto: Mercedes-Benz
Forbildet: Mercedes-Benz 300 SL "Gullwing" 1955
Foto: Mercedes-Benz
Forbildet: Mercedes-Benz 300 SL "Gullwing" 1955
Foto: Mercedes-Benz
Forbildet: Mercedes-Benz 300 SL "Gullwing" 1955
Foto: Mercedes-Benz
Forbildet: Mercedes-Benz 300 SL "Gullwing" 1955
Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz SLS AMG teknikk

Mercedes-Benz SLS AMG
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Mercedes-Benz SLS AMG
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Mercedes-Benz SLS AMG teknikk

Mercedes-Benz SLS AMG teknikk

Mercedes-Benz SLS AMG teknikk

Mercedes-Benz SLS AMG teknikk

Mercedes-Benz SLS AMG teknikk

Mercedes-Benz SLS AMG
Foto: Carparazzi©
Mercedes-Benz SLS AMG
Foto: Carparazzi©
Mercedes-Benz SLS AMG
Foto: Carparazzi©
Mercedes-Benz SLS AMG
Foto: Carparazzi©
Mercedes-Benz SLS AMG
Foto: Carparazzi©
Mercedes-Benz SLS AMG
Foto: Carparazzi©

Mercedes lekker om ny Gullwing

Et av de mest yndede objekter for spionfotografer, er bilen som skal etterfølge Mercedes SLR McLaren. Nå slipper Mercedes AMG litt offisiell informasjon.

Publisert

Det er nettsiden til svenske Teknikens Värld som i dag hevder å ha fått tilgang til offisiell informasjon og bilder fra Mercedes AMG som utvikler den nye sportsbilen.

HER KAN DU LESE HELE HISTORIEN

Den nye bilen får navnet Mercedes SLS AMG og skal bære viktige tradisjoner videre fra den klassiske 300 SL, 50-tallsbilen med de legendariske måkevingedørene. Dette innebærer blant annet de spesielle dørene, det lange panseret og gedigne luftinntak.

Ifølge den samme kilden skal også en åpen utgave ligge i planene, under betegnelsen SLC. Den skal på markedet i 2012.

Under panseret vil vi finne en meget omarbeidet 6,2-liters V8-motor fra AMG. 563 hk og et maks dreiemoment på 650 Nm skal hjelpe deg å akselerere til 100 i løpet av 3,8 sekunder og videre til en potensiell toppfart på 315 km/t.

Plattformen er en avansert aluminiumskonstruksjon, og denne skal siden danne grunnlaget for neste generasjon SL som kommer på markedet i 2012.

SE MER AV MERCEDES-FREMTIDEN HER

Opplysninger Teknikens Värld besitter antyder en vekt på ca 1600 kg – i så fall blir den rundt 100 kg lettere enn den utgående SLR McLaren.

Interiøret vil bære preg av en viss minimalisme med to lavt plasserte lette sportsseter. Dette er essensielt for å oppnå optimal vektfordeling og et lavest mulig tyngdepunkt. Men det skal ikke gå på bekostning av sikkerheten, så bilen er utstyrt med 8 kollisjonsputer.

I følge Teknikens Värld skal bilen debutere på høstens Frankfurt-utstilling med en prislapp på ca 150.000 euro (eks. avgifter).

Powered by Labrador CMS