Aston Martin One-77
Aston Martin One-77
Aston Martin One-77
Aston Martin One-77
Aston Martin One-77
Aston Martin One-77
Aston Martin One-77
Aston Martin One-77
Aston Martin One-77
Aston Martin One-77
Aston Martin One-77
Aston Martin One-77

Verdensdebut, nok en gang

Hvis du var i Genève, og trodde du overvar verdensdebuten av Aston Martin One-77, tok du grundig feil. Men i helgen er den endelige bilen vist. Den ble satt stor pris på.

Publisert Sist oppdatert

LES OM ASTON MARTINS AKTIVITETER I GENÈVE

Det var på Concorso d’Eleganze, i dylliske omgivelser ved Como-sjøen, at Aston Martins råeste sportsbil noensinne, hadde sin offisielle verdensdebut. Og det gikk ikke upåaktet hen – den vant hedersprisen ”Concorso d’Eleganza Design Award for Concept Cars and Prototypes”.

Det var nemlig den første fullt ferdige håndbygde bilen som sto i rampelyset nå. Og da de mange gjestene skulle si hva de mente om utstillingsobjektene i helgen, gikk ikke uventet Aston Martin-modellen til topps, med over 30 prosent av stemmene.

På øverste hylle

Modellen som ble vist nå var fullt kjørbar, med håndsnekret og -sydd interiør.

One-77 blir Aston Martins toppmodell, og det betyr at den skal konkurrere med modeller som Ferrari Enzo og Bugatti Veyron.

For en prislapp på 1,2 millioner pund (i England) får du et karbonfiber chassis kledd med håndpressede aluminiumsplater og hjuloppheng utviklet på racerbanen. Totalt veier ikke bilen mer enn ca halvannet tonn.

Motoren er en 7,3-liters V12 utviklet fra Astons eksisterende 6,0-liter. Den skal yte over 700 hk, tilstrekkelig for en toppfart på 320 km/t og en null-til-hundre-tid på 3,5 sekund.

Powered by Labrador CMS