-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter

Olabiler på største alvor
Nedoverbakke for Rolls-Royce
Mens Bentley bygger replica av sine eldste modeller, sørger Rolls-Royce for å gi nytt liv til sine gamle Olabiler.
Rolls-Royce tar faktisk sine gamle Olabiler på alvor. En ble bygget til Goodwood Festival of Speed i 2001, den andre til året etter.
Det som gjør bilene spesielle er at de er de første som ble bygget og levert ut fra det som skulle bli den helt nye RR-fabrikken ved Goodwood. Et resultat av at BMW hadde overtatt den delen av Rolls-Royce-Bentley som VW-sjefen Ferdinand Piëch var overbevist om at det var de som eide.
En fantastisk historie i seg selv.
Det tok litt tid før de kom skikkelig i gang med ny fabrikk og ny modell. Ikke før den 1. januar 2003 ble den første Phantom fra den nye fabrikken overlevert en kunde.
Førpremiere
Men underveis hadde RR blant annet designet en bil som kom tidligere enn alle Phantomene, Ghostene, Cullinanene og Specterne – nemlig Rolls-Royce Close Coupled Drophead – en såkalt tyngdekraft-racer – eller Olabil.

Moderne konstruksjon i karbon og aluminium, med en monocoque og linjer som tydelig var inspirert av Phantom VII.
Denne hadde ingen Spirit of Ecstasy på toppen av kjøleren, her hadde de i stedet laget en spesiell hare som var symbolet for Earl of March – mannen bak Festival of Speed.
Bilen var profesjonelt designet og bygget av fabrikkens egne fagfolk og det var Ian Cameron – designsjefen – som satt bak rattet.
Løpet ble helt utrolig – det var jo en viss rivalisering mellom de nyskilte Bentley og Rolls-Royce på den tiden, og i siste svingen ned mot Goodwood House klarte Cameron å passere Bentley-konkurrenten.
Blod på tann
Året etter bygde de en ny, denne var inspirert av den opprinnelige Silver Ghost, den som vant både London til Edinburgh 1911 og Alpine Trial i 1913 – og som la grunnlaget for «The Best Car in the World».
Denne var enda mer racerbil og de vant blant annet «Newton eplet» for den høyeste hastigheten. Og fikk en egen designpris, ikke minst fordi man fant både trevarer og skinn om bord – akkurat som på de kommende voksen-Rollsene.
Denne gangen nøyde kjøleren seg med et stort spørsmålstegn. Alle var nemlig veldig spent på hva som snart skulle komme fra den nye fabrikken.
Disse to bilene sto lenge i resepsjonen på det nye Goodwood-anlegget, og ble hentet frem igjen til det siste Olabil-løpet på Goodwood i 2013 – der det viste seg at RR-0.02 igjen var i stand til å gjøre 115 km/t.
Nå finner du de to racerbilene i hovedkvarteret til i noe som heter Hunt House i Northamptonshire. Men ikke før de var blitt skikkelig gjennomgått og reparert av lærlinger fra Rolls-Royce fabrikken.
En intens racinghistorie, og mange år på et lager, har selvfølgelig satt sitt spor. For eksempel måtte grillen på 0.01 repareres og frontrute-antydningen på 0.02 – som er av tre – måtte håndbygges igjen og monteres på plass.
Rolls-Royce Entusiastene er en munter gjeng. Jeg ser ikke bort fra at deres to nye biler vil komme til å bli luftet igjen ved et eller annet arrangement.