-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Volvo med ny bensinmotor
Volvo lanserer en helt ny 2,0-liters turbo bensinmotor. Den skal i første omgang tilbys til S80, V70 og XC60.
De nye GTDi-motorene benytter direkteinnsprøyting, doble, variable kamaksler og Volvos egenutviklede turboteknologi. Dermed oppnås kombinasjonen lavt forbruk og utslipp og høye ytelser over et stort register.
På tross av beskjedne mål byr en 2,0 GTDi på 203 hk. Maks dreiemoment er 300 Newtonmeter allerede ved 1750 omdreininger.
- Vi har lykkes med å konstruere en firesylindret motor som er like kraftig som en femsylindret 2,5-liter, og den er vesentlig mer energieffektiv, sier Magnus Jonsson, sjef for produktutvikling hos Volvo.
- Dette er bra for de som ønsker kraft og dynamikk, men også for miljøet som drar nytte av lavere utslipp. En av hemmelighetene bak motorene, er vår nyutviklede turboteknologi, sier Jonsson.
Her er tekniske data for den nye motoren:
Ytelser i biler: