-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Garanteres i 100.000 kilometer
Mitsubishis elbil i-MiEV, med 15 mils batterirekkevidde, vil koste 239.000 kroner, og den får dobbelt så lang garantitid som sin tvilling fra Citroën.
I dag lanserer den norske Mitsubishi-importøren elbilen i-MiEV i Norge. Allerede neste uke åpner de for bestillinger og levering av de første bilene starter i desember.
Prisen på i-MiEV blir den samme som for tvillingbilen Citroën C-Zero, 239.900 kroner.
Det lite som skiller de to modellene, som bygges på samme fabrikk i Japan. Utstyrsmessig vil det riktignok være enkelte forskjeller, blant annet blir i-MiEV levert med navigasjon som standard.
LES: Vi har kjørt i-Miev – se hva vi synes om bilen
Dobbel garanti
Til tross for produktlikheten, vil kjøperne av C-Zero og i-MiEV bli tilbudt svært ulike betingelser.
Citroën gir norske kunder 3 års garanti på bilen og 5 år, eller inntil 50.000 km, på batteripakken.
Mitsubishi har valgt å gi i-MiEV den samme garantitid som for øvrige Mitsubishi-modeller solgt i Norge, nemlig 5 år.
Batteripakken garanteres også i 5 år, eller 100.000 km. Og går du tom for strøm, kan du tilkalle Mitsubishis veiassistanse.
Batteripakkens levetid bestemmer totalkostnadene for elbilen, noe som trolig også vil være et viktig argument for kundene når de skal gjøre sine valg.
Tre om beinet
Forhåndssalget av i-MiEV starter neste uke. Både for i-Miev og C-Zero vil levering for alvor skje i begynnelsen av neste år.
Da vil også Peugeot melde seg på med sin utgave av den samme bilen: Peugeot iOn. Prisen vil helt sikkert ikke avvike mye fra de to andre, så spørsmålet er hva Peugeot gjør med garantitiden, nå som Mitsubishi har "lagt lista".
Mitsubishi-importøren regner med å selge 400-500 i-MiEV til norske kunder i 2011 - året da elbilene også vil begynne å synes på salgsstatistikkene.
LES: Vi har kjørt i-Miev – se hva vi synes om bilen