-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Honda Brio – når kommer Duplo?
Vi vet at Brio av en eller annen grunn er en pedagogisk riktigere leke enn Duplo. Er det derfor Honda kalte opp sin aller minste etter tre-lekene?
Det var på den nettopp åpnede bilutstillingen i Bangkok at Honda avslørte sin mindre enn minste kompakte bil. Den er i første omgang tenkt solgt i India og Thailand, og prisen skal ligge på under 100.000 kroner.
Nå heter riktignok den bilen som ble vist ”konsept”, men det er liten tvil om at det man så var en så godt som ferdig produksjonsmodell. Men allikevel lot Honda være med å offentliggjøre spesifikasjoner – må man vente ennå tre måneder, til produksjonen starter?
Det eneste Honda antyder i retning av teknologi er at bilen vil bli ultra-lett. Det vil sannsynligvis si lettere enn de etablerte konkurrentene, Picanto, Micra eller Fords Figo for eksempel.
Det antydes at bilen lett vil møte 0,5 liter per mil, og det betyr sannsynligvis en tresylindret utgave av den 1,2-literen vi finner i Jazz. Men det kan være snakk om flere motorer, for Honda sa at det ville være vesentlige forskjeller på den indiske og den thailandske utgaven.
De to landene har forskjellige incentiver som slår ut på avgiftsiden. I Thailand vil det bli viktig å komme under halvliteren for å bli klassifisert som en eco-bil. I India er det på den annen side meget viktig med høyt lokalt innhold i produktet.
Det var litt interessant at Takanoby Ito, Honda-sjefen, i sin tale ved avdukingen la sånn vekt på at bilen i så stor grad var basert på de Honda-kunnskapene som var utviklet, takket være det store motorsykkelengasjementet de har hatt ”her i Asia”.
Hvor bilen skal produseres er det heller ikke sagt noe om foreløpig, men den skal først i salg i Thailand. Der står den i butikkene i mars. Til India kommer den noen måneder senere.
Men det hadde nok vært lurt med noen fristende spesifikasjoner som teasere allerede nå. For Toyota er også på banen med sin mini. Etios skal den hete, og den vil sannsynligvis være på markedet før Hondas bittelille.