-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Øverste hylle i godtebutikken
Høystatus er stikkordet, firedørs sedaner på dette nivået er ikke allemannseie. Det er ikke hver dag vi kjører test med to biler som til sammen koster 3,1 millioner kroner. Audi A8 møter Jaguar XJ.
Først publisert i Bil nr 2/3-2011.
Det blir fort penger av det når staten kan innkassere rundt regnet 700.000 kroner i registreringsavgift på hver av bilene.
Et annet bilde på at dette er eksklusive saker, er at nybilstatistikken for 2010 viser at det er satt skilter på bare 17 Jaguar XJ og 26 Audi A8 i løpet av året.
Til tross for både prisen og størrelsen, er det ikke spesielt praktiske biler vi har med oss i testen.
Ingen av dem har nedfellbar bakseterygg, og det er bare A8 som har skiluke i bakseteryggen.
Og skulle du ha et ønske om å koble luksussedanen foran en båt- eller hestehenger, kan du glemme det når det gjelder XJ. Den er nemlig ikke godkjent for å trekke tilhenger i det hele tatt.
LES VIDERE:
- Audi A8
- Jaguar XJ
- Konklusjon
- Testvurdering og poeng Audi A8
- Testvurdering og poeng Jagaur XJ