-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Øverste hylle i godtebutikken
Høystatus er stikkordet, firedørs sedaner på dette nivået er ikke allemannseie. Det er ikke hver dag vi kjører test med to biler som til sammen koster 3,1 millioner kroner. Audi A8 møter Jaguar XJ.
Først publisert i Bil nr 2/3-2011.
Det blir fort penger av det når staten kan innkassere rundt regnet 700.000 kroner i registreringsavgift på hver av bilene.
Et annet bilde på at dette er eksklusive saker, er at nybilstatistikken for 2010 viser at det er satt skilter på bare 17 Jaguar XJ og 26 Audi A8 i løpet av året.
Til tross for både prisen og størrelsen, er det ikke spesielt praktiske biler vi har med oss i testen.
Ingen av dem har nedfellbar bakseterygg, og det er bare A8 som har skiluke i bakseteryggen.
Og skulle du ha et ønske om å koble luksussedanen foran en båt- eller hestehenger, kan du glemme det når det gjelder XJ. Den er nemlig ikke godkjent for å trekke tilhenger i det hele tatt.
LES VIDERE:
- Audi A8
- Jaguar XJ
- Konklusjon
- Testvurdering og poeng Audi A8
- Testvurdering og poeng Jagaur XJ