-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Usikker fremtid for Nürburgring
Det er de lokale myndighetene som nå sender Nürburgring til skifteretten. De har tidligere lagt mer enn ½ milliard euro i anlegget, og fremdeles trengs mer. EU sier nei til en hjelpepakke.
Det var i 2009 noen veltalende entreprenører klarte å prate Rheinland-Pfalz trill rundt, slik at det kom inn til sammen 524 offentlige euromillioner. For det skulle det bygges et kjempestort underholdningsanlegg med hoteller og kjøpesentra i forbindelse med den kjente banen.
Anlegget ble aldri fullført, og det som fungerte, genererte ikke penger. Så nå må ministerpresident Kurt Beck be det statlige Nürburgring GmbH levere boet til skifteretten, fordi de ikke lenger klarer å betale rentene på gjelden.
Foreløpig er bildet ganske uklart, for eksempel sies det at alle arrangementer ut 2012 skal holdes.
Det sies også at det ikke er mer enn 13 millioner euro som skal til for å holde driften i gang – det blir mindre enn en halv million på hver av de mange bilprodusentene som har satt opp permanente anlegg i industriparkene i forbindelse med banen.
Primitive Nürburgring er jo av en eller annen grunn fremdeles et sted hvor asfalt-ekspressene får finpusset sine dynamiske egenskaper.
Nå virker det selvfølgelig utrolig at en såpass stor tomt skal bli liggende ubrukt fremover. Det er sikkert noen med klare og nøkterne forretningsmessige ideer som er klare til å ta over både bane og drift. Det er jo bare tivoli-selskapet som står i fare for å bukke under.
De mer enn 20 kilometerne som slynger seg gjennom en fantastisk Eifel-fjell landskap og som Keiser Wilhelm lot bygge mellom 1925 og 1927 som et rent nødhjelps-prosjekt, vil nok fortsatt lokke til seg både de som mener alvor med bilkjøring og bilutvikling, og idiotene.
Hvor mange som har omkommet på banen har vel ingen tall på, av aktive konkurransekjørere er imidlertid tallet godt over 70.